Firma Leo Express nevyjede od nového jízdního řádu v plném rozsahu, jak bylo původně plánováno. Důvodem jsou technické problémy s provozem souprav Flirt, které Švýcarská firma montuje v Polsku. Dopravce v současné době vypravuje na trasu mezi Prahou a Ostravou jen jedinou soupravu, ta rotuje 2x denně v každém směru. Leo Express chtěl od příští neděle, tedy 9. prosince, kdy začnou platit nové jízdní řády, vyjet na trasu v každém směru až 8x denně.
Místo deklarovaných osmi spojů, vypraví firma v každém směru jen spoje 4, což je tedy polovina. Jak uvedl dále mluvčí firmy Petr Kopáček, do zcela plného provozu se všemi soupravami zapojí dopravce o pár dní později. Ačkoliv máme veškerá povolení od Drážního úřadu, nechceme vyjíždět na trať s cestujícími v plném rozsahu, za což se také omlouváme, uvedl dále mluvčí firmy.
Prosincové předvánoční období je pro dopravce také velmi ziskové. Již nyní mají České dráhy na třetí a čtvrtý týden tohoto měsíce řadu vlaků zcela vyprodaných, stejné to bude do několika dnů i u konkurenční firmy RegioJet. Ačkoliv Leo Express uvádí, že se nejedná o zásadní technické problémy pro provoz soupravy s cestujícími, nechce firma dle mluvčího nic podcenit. V očích veřejnosti a mínění, však firmě tyto problémy nebudí zrovna pozitivní reakce. Dopravce navíc musí platit za dopravní cestu Správci dopravní cesty (SŽDC) i za vlaky, které v časových slotech nevyjedou, což se firmě může podstatně prodražit.
Hlavní technické problémy jsou např. s topením, případně připojením k do sítě internet a toaletami. Nyní má firma v provozu denně jednu soupravu s cestujícími, druhá je jako záložní v Bohumíně. Ostatní tři soupravy s cestujícími zatím nejezdí. Mluvčí Petr Kopáček k tomu zdůraznil, že jsou si vědomi negativních reakcí cestující veřejnosti, ale navíc nechceme nic podcenit – podotkl.
Rezervační systém firmy nabízí pouze možnost zakoupení jízdního dokladu do příští soboty, tedy 8. prosince. Od následující neděle, kdy vejde v platnost nový jízdní řád 2012 / 2013, již jízdenky zakoupit možné není. Dopravce uvedl, že od pondělí bude možné nakupovat jízdní doklady i na další termíny.
Zpožděný nástup v plném rozsahu firmu dosti poškozuje, jak tedy již ve zmíněných financích pro provoz vlaků, případně i v prodeji jízdenek – dále také i podvědomí mezi cestujícími. Dopravce chtěl na trasu vyjet už počátkem listopadu, Drážní úřad ale nedodal veškeré technické náležitost, což dopravce tvrdil zcela obráceně. Nakonec se zkušební provoz s cestujícími uskutečnil o týden později.
{snippet 100}
- Leo Express zveřejnil ceny jízdenek na trasu z Prahy do Ostravy
- Leo Express uzavřel spolupráci s firmou SIXT
- Leo Express chce vyjet 7 listopadu, zatím dvakrát denně
- Výhled z kabiny strojvedoucího nabízí Pendolino, nově také Leo Express
- VIDEO: Unikátní letecké záběry soupravy Leo Express
- Leo Express bude končit v Bohumíně, Pendolino je v Ostravě první
{snippet 120}