Jízda taxíkem po Praze od února nejspíše podraží. Podle návrhu, který připravil náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě), vzroste maximální přípustná cena za kilometr z 28 na 36 korun. Nástupní sazba se zvýší až o polovinu ze 40 na 60 korun, minuta čekání potom podraží z 6 na 7 korun. Taxikář, který si pořídí elektromobil, by si mohl účtovat ještě o trochu více.
O stanovení nových maximálních cen taxislužby budou pražští radní jednat v pondělí, podrobnosti návrhu jsou ale již zřejmé. Město splní přání taxikářů, kteří za zvýšení nejvyšších přípustných cen v minulosti demonstrovali. Nové ceníky bude možné vyhlásit od 1. února, nezasekne-li se materiál u politiků.
Scheinherrův návrh je prvním zvýšením maximálních cen od roku 2006, navýšení ceny za kilometr jízdy je o 28,5 procenta. Změna je motivována tím, aby „taxislužba byla poskytována novými bezpečnými vozidly na co nejlepší úrovni, rovněž ale splňující vysoké nároky na ekonomii provozu“.
Velkorysejší je návrh k taxikářům, kteří si pořídí vůz na elektrický pohon. Ti si budou moci účtovat ještě více než jejich kolegové se spalovacími motory. Maximální cena za kilometr jízdy v elektrickém taxi bude o tři koruny vyšší než limit platný pro jiná auta, tedy 39 korun místo 36. Nástupní sazba v elektromobilu potom bude 70korunová – o deset korun vyšší než u benzinových a dieselových aut.
Důvodem jiných cen než u vozů se spalovacími motory je podle dokumentu pro radní to, že vyšší náklady provozovatele na pořízení elektromobilu splňujícího požadavky na výkon taxislužby nevyváží jeho nižší náklady na provoz.
Taxikáře možná čekají i další změny. V Poslanecké sněmovně leží novela silničního zákona, která mění některé podmínky v souvislosti se spory, které vypukly po rozšíření alternativních taxislužeb typu Uber. Ve vozidlech by již nemusely být taxametry, postačí mobilní aplikace. Budou muset být vybavena evidenční nálepkou, povinná tedy již nebude ani střešní svítilna. Obce zároveň nebudou moci nařizovat barvu ani velikost vozů.