Po problémech se zácpami na silnicích se lidé, kteří pravidelně jezdí mezi Kolínem a Prahou, potýkají i s plnými vlaky. Stěžují si na jejich nedostatečnou kapacitu a nízký počet. Podle dopravců ale není možné další spoje přidat.

Ve všední den ráno mohou cestující mezi Kolínem a Prahou využít celkem sedmnáct rychlíků, a to mezi šestou a devátou hodinou ranní. Jenže většinou jsou plné. Pro cestující, kteří mají například čtvrtletní jízdenku, to znamená, že si většinou nesednou, a to ani když se vyhnou dálkovým spojům z Moravy či Slovenska.

Přiznávají to i České dráhy. „Zájem o cestování vlaky mezi Kolínem a Prahou postupně roste. Vývoj poptávky samozřejmě průběžně sledujeme a snažíme se tomu přizpůsobit nabízenou kapacitu. Je ale také pravda, že kapacita železniční infrastruktury je tady velmi vytížená. Zavedení dalších nových vlaků může být problematické i z tohoto důvodu,“ uvedl mluvčí ČD Radek Joklík.

To potvrzuje také správce železnice. „V ranní špičce je v tomto úseku trať na hraně své kapacity, kdy například mezi stanicemi Český Brod – Praha-Libeň mezi sedmou a osmou hodinou ranní projede 27 páru vlaků,“ řekl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.

Jedním z řešení je vybudování vysokorychlostní tratě mezi stanicemi Praha-Běchovice a Poříčany, která by kapacitně původnímu koridoru odlehčila. Správa železnic předpokládá, že územní řízení k této trati proběhne až na přelomu let 2021 a 2022.

Do té doby musí cestující z Kolína do Prahy řešit svoji situaci jinak. „Buď vyrazit na vlak dřív, nebo naopak později dopoledne. Anebo si připlatit za místenku,“ vyjmenoval Karel Kovanda, který do Prahy dojíždí každý den.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments