Jízdní řád na železnici má od pondělí 8. dubna drobné změny. Víkendové rychlíky D1 Express budou nově stavět v Pardubicích, od zahájení chystaných oprav brněnské dálnice se počet spojů D1 Expressu rozšíří o jeden pár spojů ve všední dny. Na rychlíkové trati z Prahy do Děčína a mezi Prahou, Ostravou a Třincem nasadí České dráhy dvoupatrové jednotky City Elefant.
Drobné změny jízdního řádu se uskuteční i v regionální dopravě.
Navýšení nabídky spojů u D1 Expressu bude záviset nejen na zahájení na brněnské , ale i podle plánovaných oprav na železničním koridoru, uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Celkem ČD v den provozují dva páry těchto spojů.
D1 Express může v dohlednu být i rozšířen o více spojů, vše bude záležet na intenzitě prací které na dálnici mezi Prahou a Brnem budou postupně navyšovány. Dráhy s tím nicméně již předem počítají. Kapacita tratě od Brna přes Českou Třebovou nám to umožní. V další variantě připadá vedení některých vlaků i po „vedlejší“ tratí z Brna přes Havlíčkův Brod do Kolína a Prahy. {qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1496-zmeny-v-jizdnich-radech-i-v-nasazovani-vozidel{/qrcodegenerator}
Příměstské jednotky City Elefant plánuje dopravce nasadit na výše uvedené trati o víkendech, do Děčína by tyto vlaky měly obsluhovat i poslední páteční spoj. „V sobotu a v neděli je City Elefantů k dispozici dostatečné , neboť tyto vlaky mají špičkové výkony v pracovních dnech,“ uvedl Šťáhlavský s tím, že o víkendu bývá odstavených až 20 souprav těchto moderních vlaků a je škoda je nevyužít.
V regionální dopravě čeká největší změny Pardubický kraj, kde se podle SŽDC rozšíří počet zastávek u vlaků, například mezi Moravany a Chrudimí, Třebovicemi v Čechách a Moravskou Třebovou nebo na hlavní tati spojující Moravu a . Častější zastávky se dále objeví u vybraných spojů v Olomouckém a Středočeském kraji.
{snippet 101}
- Brno s Prahou spojil express D1 Českých drah, dnes měl premiéru
- Do Horního Slavkova pojedou opět vlaky. Po patnácti letech
- Na jihu Čech začala největší železniční výluka. Vlaky nejezdí na třech tratích
- Správce dopravní cesty začal s modernizací tratě z Tábora do Sudoměřic. Rychlost stoupne na 160 km v hodině
- České dráhy na Plzeňsku od března zlevní jízdé u několika lokálních tratí
- České dráhy provozují přes 500 klimatizovaných vozů
{snippet 120}