DEUTSCHE BAHN | Německá firma Siemens vyvinula zcela novou generaci vlaků ICE pro Deutsche Bahn. Dopravce ale své nové vlaky nemůže provozovat s cestujícími, stávají se tak zcela nepoužitelné v době, kdy dopravce potřebuje svojí flotilu ICE vlaků začít obnovovat. Dráhy používají nové ICE jednotky pouze k zácviku strojvedoucích, technického a provozního personálu. DB se tak dostala do podobné pozice jako České dráhy s lokomotivami 380 / 109E.
Siemens dodal v současné době celkem šestnáct nových jednotek ICE vlaků nové generace. Vlaky ale nemají všechna potřebná povolení pro provoz v Německu, ale především i v Dánsku a ve Francii, kde dopravce tyto vlaky také provozuje. Díky scházející řadě povolení k provozu, ale i technicko-bezpečnostním zkouškám, přistoupil výrobce na rychlejší tempo až v době, kdy celou první sérii ICE vlaků nové generace již provozovateli dodal. Deutsche Bahn to považuje za porušení smluvních podmínek. Siemens tak nejspíš zamíří přímou cestou do další soudní obstrukce díky nedodrženým termínům, scházející sérii povolení, schvalovacích zkoušek pro jednotlivé státy a další drážní formality nutné pro provoz těchto vlaků v jednotlivých státech Unie.
Dopravce tak na svých kolejích provozuje tento typ moderních souprav jen pro nutnosti školení. Přitom od srpna letošního roku měla být celá série šestnácti jednotek již v provozu s cestujícími. Deutsche Bahn již zcela jistě ví, že ani od platnosti nového jízdního řádu (od prosince) pro příští rok, nemůže s vlaky ICE nové generace vůbec počítat. DB již ale nové vlaky a jejich nasazení do určitých lokalit zanesla do právě nově sestavovaných jízdních řádů na další rok.
Deutsche Bahn se tak dostala do zcela shodné situace jako národní dopravce České dráhy. Obstrukce a komplikace v ověřovacích a testovacích procesech v Rakousku a Německu, zapříčinila další dvouletý skluz v dodávkách dvaceti kusé série lokomotiv 380 pro vnitrostátní a mezinárodní provoz. V Rakousku byla dokonce jedna lokomotiva zabavena soudním nařízením z důvodů exekuce vůči výrobci Škoda Transportation.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1745-nova-generace-vlaku-ice-se-stava-pro-deutsche-bahn-nocni-murou{/qrcodegenerator}
Bombardier šlápne na paty Siemensu, chloubě německého strojírenství
Německému dopravci tak evidentně dochází trpělivost s domácím výrobcem Siemens. Jednak díky neschopnosti v prováděných homologacích vlaků ICE pro jednotlivé státy jsou v časovém skluzu, ale dopravce nakonec odebere díky této komplikaci i méně jednotek ICE nové generace, než původně bylo v plánu. Dráhy se tak rozhlíží u dalšího výrobce kolejových vozidel Bombardier. Zde si již DB objednalo na 31 vlaků nové generace ICX v hodnotě kolem jedné miliardy EUR. Dále od stejného výrobce odebere i sedmnáct dvoupatrových vlaků typu IC v hodnotě 300 milionů EUR. Tyto vlaky budou nasazeny v oblasti Bavorska od roku 2017.
Deutsche Bahn ale míří i mimo Evropský kontinent. V Saudské Arábii bude působit v konsorciu několika firem, které postaví a zprovozní vysokorychlostní železnici mezi Mekkou a Medinou. Deutsche Bahn International bude kooperovat i se španělským konsorciem které postaví veškerou provozní infrastrukturu. Vlaky z Mekky do Mediny mají vyjet již v roce 2017. Na Středoevropské poměry nevídaný termín..
{snippet 101}
- Vectron zamíří na vlaky mezi Rakouskem a Německem. Adekvátní konkurent může být i lokomotiva z Plzně
- Dopravce ODEG kolem Berlína posiluje. Mimo lukrativní trasy provozuje i lokální tratě
- Spolupráce Deutsche Bahn a RegioJetu se podstatně vzdaluje. Německý dopravce preferuje stále České dráhy
- Německé dráhy chtějí proti sprejerům nasadit bezpilotní miniletouny
{snippet 120}