Po drtivém vítězství Angely Merkelové v Německu, nedojde nejspíš k naplnění realizace plateb za využívání německých dálnic za které lobbuje v současné době Peter Remsauer z Bavorska. Pomyslný strašák i pro dopravce z Česka se nekoná. Kancléřka Angela Merkelová poplatky pro cizince pro vozidle pod 12 tun rezolutně odmítá. Nicméně Francie od ledna 2014 zavádí tzv. Ecotaxe za využívání svých silnic.
Francie je ovšem i zemí s nejvyšší cenou mýtného za ujetých 100 kilometrů po svých dálnicích. Od ledna 2014 k nim musí dopravci a soukromé osoby připočítat i novou Ecotaxe. Vozidlo jedoucí po úsecích bez palubní jednotky bude stát trestat velkými pokutami. Ty mohou být v mnoha případech dle provinění až 750 EUR, tedy 18.750 korun!
Mimo dálnice budou nebudou Ecotaxe aplikovány na silnice druhých tříd tzv. rychlostní silnice. A právě rychlostní silnice využívají v současné době i dopravci. Vozidla jedoucí od hranic s Německem jezdí zpravidla mimo dálnici na Paříž. Cesta dlouhá přes 440 kilometrů je v současné době zcela bez poplatku. Od ledna 2014 tomu tak s novou daní „výpalného“ Ecotaxe zůstanou bez poplatku i nadále.
Problémy mohou mít dopravci např. v Paříži, zde budou s novým poplatkem Exotaxe zatíženy veškeré dálniční a rychlostní komunikace. Souběžné silnice hlavních dálničních tahů využívají větší počty vozidel, než vozidla jedoucí po dálnici. Francie je několik let kritizována za ceny svého mýtného. Například v Itálii je cena za 100 ujetých kilometrů 5,50 EUR, ve Francií je to od 9,90 do 14,90 EUR dle lokalit a regionu.
Stát chce tak dostat více peněz i od vozidel, která se záměrně jízdou po zpoplatněných francouzských dálnicích vyhýbají. Partnerem se stane Evropský DKV Euro Service. Platby Ecotaxe bude možné realizovat i online a PayPal. Francie i tak musela start této platby z října 2013 odsunout na leden 2014.
{snippet 120}