CARGO TAURUS | Nákladní dopravce AWT (Advanced World Transport), vlastní nyní kompletní trojku zcela nových lokomotiv typové řady ES64U4 známé pod přezdívkou Taurus. Doplnily tak první lokomotivu stejného typu, která byla zákazníkovi předána letos v listopadu.
Koupě nových strojů, známých také pod názvem Taurus, je součástí postupné modernizace vozového parku AWT, který v současné době čítá přibližně 160 lokomotiv a 5500 železničních vozů.
První sněhově bílá lokomotiva s logem AWT byla nasazena do provozu již v prvních dnech po předání. Také tyto dvě lokomotivy se zapojí do ostrého provozu ještě do konce letošního roku. „Taurus se stal fenoménem již od svého uvedení na trh. Je doslova symbolem moderní železniční dopravy. Dokazuje to i vysoký počet lokomotiv, které jezdí po evropských železnicích, více než 1600 lokomotiv typu Eurosprinter má najeto okolo 2,2 miliard kilometrů. Lokomotiva ES64U4, řečeno sportovní terminologií, je nejvýkonnějším představitelem evropské lokomotivní stáje Siemens.
SIEMENS VYROBIL POSLEDNÍ KUSY LOKOMOTIV EUROSPRINTER
Obchodní ředitel společnosti AWT Edin Sose k převzetí vozidel dodává: „Pokračujeme v nastaveném směru a dále posilujeme naše vozové kapacity. Nás vozový park chceme modernizovat tak, aby konkurenceschopnost a variabilita nabízených služeb AWT v Evropě nadále rostla. Chceme provozovat moderní interoperabilní vozidla, jež umožní zajišťovat dopravu nejen v ČR, ale i v cizině.“ Zapojení moderních lokomotiv z dílen společnosti Siemens povede i ke zvýšení energetické efektivity vozby těžkých nákladních vlaků AWT.
„Obecně je železniční doprava velmi přívětivým druhem dopravy ve vztahu k životnímu prostředí. Pokud bychom chtěli srovnávat se spalovacími motory, jsou výsledky jednoznačné – k přepravení jednoho tisíce tun nákladu na vzdálenost jednoho kilometru potřebujete na silnici přibližně 60 litrů nafty, zatímco na železnici přibližně pouhých deset litrů. U elektrické trakce, jejímž zástupcem nové lokomotivy jsou, je energetická bilance ještě lepší,“ popisuje ekonomickou výhodu nových elektrických lokomotiv provozní ředitel společnosti AWT David Kostelník.
Nové lokomotivy Siemens jsou také vybaveny funkcí rekuperace, dokážou tedy při brzdění přetvářet pohybovou energii zpět na elektrickou, jež se následně vrací do distribuční sítě. Pozitivní vliv na energetickou hospodárnost provozu má i moderní elektronická regulace.
Doplnily tak první lokomotivu stejného typu, která byla zákazníkovi předána letos v listopadu. Koupě nových strojů, známých také pod názvem Taurus, je součástí postupné modernizace vozového parku AWT, který v současné době čítá přibližně 160 lokomotiv a 5500 železničních vozů.