České dráhy uzavřely další smlouvu na komplexní modernizaci vozů klasické stavby. Tentokrát jde o modernizaci až 62 vozů řady Bp. Vozy v rámci modernizace dostanou nejen zcela nový exteriér a interiér včetně nových sedadel, obložení stěn a determálních oken, ale také například klimatizaci, zásuvky 230 V a rozkládací stolky.

Součástí modernizace bude také audiovizuální informační systém a toalety s uzavřeným systémem. V každém voze bude také 6 míst pro jízdní kola. Maximální rychlost vozů stoupne po modernizaci ze 120 na 160 km/h. Vozy budou nově osazeny magnetickou kolejnicovou a elektropneumatickou brzdou, které umožní mezinárodní provoz v režimu RIC.

Prvních 31 vozů bude dodáno do 17 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do března 2016. Vozy budou nasazovány nejen na vlaky EC/IC/Ex, ale počítá se i s jejich nasazením například na rychlíky Praha – České Budějovice. Na dálkových spojích také nahradí část klimatizovaných vozů, jako jsou například vozy Bpee, které budou přesouvány do vnitrostátní rychlíkové dopravy.

Dopravci se daří vyhrávat výběrová řízení především díky modernímu vozidlovému parku, což byl nedávno i případ Liberce, případně tratě z Plzně do Mostu. Ačkoliv chce stát uvolnit řadu rychlíkových tratí, dle nedávného vyjádření ministra dopravy Antonína Prachaře, „stát by si měl majoritní část svých tratí ponechat, stejně jako je tomu v Německu, které má nejvíce liberalizovaný železniční segment v Evropě.“

Začátkem listopadu končí lhůta pro podání nabídek na modernizaci dalších 93 vozů s konstrukční rychlostí 200 km/h pro dálkovou dopravu.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments