Plzeňská Škoda Transportation minulý rok vyrobila 103 tramvají a více než 300 trolejbusů. V prvním případě jde o historický rekord, ve druhém potom o nejlepší výsledek od roku 1989. Podpis kontraktu na soupravy pro petrohradské metro se však kvůli politické situaci oddaluje.

{loadmodule mod_banners,Banner 468 x 60}

{loadmodule mod_bw_social_share,BW Social Share}

Výnosný export díky slabé koruně

Další český byznys naráží na politickou situaci v Rusku. Škoda Transportation sice vyhrála výběrové řízení na nové soupravy pro petrohradské metro za 1,8 miliardy korun, nyní ale naráží na to, že je z Evropské unie.

„Současná politická situace nám nepomáhá,“ říká Tomáš Ignačák, jeden z devíti spolumajitelů firmy, který se letos v lednu stal generálním ředitelem. Podotýká, že vztahy EU a Ruska jsou nyní nejhorší v poslední době. Více oddalovaný podpis smlouvy komentovat nechce. Věří ale, že zakázka nakonec podepsána bude – škodovácké soupravy už totiž na petrohradských linkách podzemní dráhy jezdí a jde vlastně o další dodávku.

Do dalších let plánuje firma podobné tržby jako v loňském roce. Zakázky už má často nasmlouvané. Například do Německa mají postupně zamířit vlaky za 12,6 miliardy korun. Škoda tam vyhrála dva velké tendry železničních dopravců. Pro první zakázku Deutsche Bahn za 2,6 miliardy se už letos má objevit prototyp vlaku. Půjde o jednotku pro rychlost 200 kilometrů za hodinu. Druhý kontrakt na příměstské vlaky pro dopravce National Express za deset miliard je před podpisem.

V Německu se blíží řada dalších výběrových řízení, a to na vlaky i tramvaje za desítky miliard korun. A Ignačák si věří. Německo navíc bude pro firmu důležitá reference pro další expanzi. Na německých kolejích se mají první české vlaky objevit na konci příštího roku, a pokud s nimi nebudou problémy, mohlo by to otevřít dveře na další trhy západní Evropy.

{loadmodule mod_banners,Banner 480 x 300}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments