PRAHA – Ministr dopravy Daniel Ťok na včerejší tiskové konferenci z Ostravy přímo naznačil, že by se Správa železniční dopravní cesty měla více zasadit o větší počet mimoúrovňového křížení silnic s železnicí, minimálně tedy na nejvíce frekventovaných tratích v zemi – koridory.

Pro tento případ tak MD připraví potřebnou dokumentaci i pro čerpání peněz z fondů Evropské unie, ta by takové přejezdy mohla z větší části spolufinancovat. SŽDC namítá, že realizování nadjezdů či podjezdů je velmi nákladnou akcí, a maximálně by se na ní skutečně měl podílet stát i EU.

AKTUÁLNĚ:

Železniční přejezd ve Studénce je jedním z nejfrekventovanějších místech kde silnice křižuje železnici. Denně zde projede na 180 vlaků všech typů, a ačkoliv je toto místo jedno z těch lépe zabezpečených, lidskému faktoru který udělá chybu, se vyhnout nelze. Ministerstvo dopravy tak chce na jednom z dalších vládních zasedání prosadit, aby stát i SŽDC, potažmo i EU, proinvestovalo daleko více prostředků pro projekty které kritické křížení železnice se silnicí přetrasuje do podjezdů či samostatných nadjezdů.

Ťok pak v České televizi snahu o mimoúrovňovém křížení, hodlá praktikovat na hlavních koridorech, tím nejvíce vytíženým je právě trať mezi Prahou a Ostravou, po kterém z celé České republiky jezdí nejvíce osobních i nákladních vlaků.

{snippet 101}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments