PRAHA – České dráhy mají k dispozici již první modernizované vozy, které postupně začínají od zhotovitele přebírat. První tři vozy má dopravce od pátku, celkově jich zmodernizuje 93. Prvních 18 vozů pak začne ČD nasazovat na mezinárodní linku Praha – Berlín – Hamburk, kterou společně provozuje s Deutsche Bahn.

Kompletní modernizaci provádí Pars nova, která patří do skupiny firem Škoda Transportation. Dráhy chtějí modernizované vozy nasadit hlavně na mezinárodní spoje, mimo Německa, pak několik vozů zamíří i na vlaky mezi Českem a Polskem, kde dráhy od prosince rozšíří denní spojení ze tří na šest párů spojů.

Všech 93 vozů bude mít zcela novou a výkonnější klimatizaci, což se z pohledu letních měsíců a vysokých teplot považuje za běžný standard, ačkoliv dopravci s klimatizacemi u starších vozů zakoupených v Rakousku od ÖBB má problémy právě s klimatizacemi. Vozy mají také zcela nový interiér, a jsou koncipovány pro 1. i 2. třídu, s jejich maximální povolená rychlost stoupla na 200 km v hodině.

Unikátem na domácí železnici bude i vybavení těchto vozů zásuvkou USB pro napájení drobné elektroniky ap. Zcela nový bude i systém rezervací míst k sezení. Všech 58 míst v každém voze, obdrží čalounění z černé kůže, a u každého místa České dráhy nabídnou zásuvku s napájením 220V.

Vozy druhé třídy pak budou i nadále oddílové, a v těchto místech bude zcela nově položen i koberec, což dříve v těchto vozech nebylo dle dopravce obvyklé. Dráhy pak pro připojení k internetu nabídnou i WIFI, které bude pro obě třídy stejně dostupné jako v podobné kategorii vlaků.

Zakázku na modernizaci celkem 71 osobních vozů tří typů v hodnotě 570 miliónů korun získal podnik Pars Nova letos v březnu. Na dalších 550 miliónů korun vyjde modernizace 22 vozidel původně Rakouských drah (ÖBB).

Velká část z nich má projít přestavbou, kdy bude původní uspořádání do jednotlivých kupé přestavěno na velkoprostorový oddíl s místy pro cestující na vozíku nebo pro jízdní kola.

{gallery}2417{/gallery}

{snippet 100}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments