Rozsah dálkových autobusových spojů je nyní v Německu ještě větší než za předchozí dva roky. Počet dálkových spojů vzrostl od října 2014 do října 2015 o 74326 spojů, což představuje nárůst o 29 procent. Berlínský institut pro výzkum trhu IGES přinesl nejnovější data které publikoval minulou neděli.
Nejvíce expanduje a tedy i roste FlixBus, který nedávno pohltil i svého konkurenta Meinfernbus, a prakticky vytvořil silného hráče na trhu středně dlouhých a dlouhých dálkových linek. FlixBus už nyní nemá v Německu konkurenci která by jej mohla ohrozit. Pod křídla korporátní zelené barvy odchází stále více alternativních a lokálních dopravců – je to snadné, podílejí se na zisku s vedením celé společnosti.
Za první pololetí roku 2016 vyrostla dálková autobusová doprava v celém Německu o 25 procent, což je v porovnání s rokem 2014 a 2015 dvojnásobný skok. Přitom v roce 2014 bylo denně (nyní po anulaci zákona o ochraně železniční dopravy v Německu, článek ZDE), týdenní počet spojů 7412 plošně.
Nicméně i leden 2015 byl rekordní, 6930 vyprodaných spojů za každý týden v měsíci. Přitom platí pravidlo, že zimní měsíce jsou pro veřejnou dopravu spíše slabším obdobím z celého roku. Nejsilnějším měsícem, a tedy i vypravenými spoji, byl říjen 2015, zde se podíl dálkových spojů dostal k číslu 9282 spojů, tedy 1326 uskutečněných jízd v jediný den.
Růst dálkových linek přitom bude pokračovat. Jak dále uvedla asociace IGES, zejména FlixBus poroste rychleji v zahraničí. Zelené autobusy už nyní dominují ve všech zemích Beneluxu, expandují do Francie, a začínají zavádět nové linky i v takových zemích, jako je Rakousko, Česká republika, Maďarsko, a Rumunsko. Nejvíce pak FlixBus expanduje v České republice, kde chce nahradit domácího dopravce RegioJet, nebude to mít ale snadné.
Dá se tedy bez nadsázky konstatovat, že autobusová doprava v Německu má už své jasně dané mantinely, a čas na expanzi do okolních států přinese poměrně zajímavá spojení i ceny, kterými se silní hráči na trhu budou chtít prosadit. Nejvíce ujetých kilometrů ohlásil FlixBus, který v prvním pololetí tohoto roku ujel tolik, co za celý rok 2015 – vlastní v Německu tak 73 procent trhu. O další procenta se pak dělí BerlinLinienBus, IC Bus patřící pod Deutsche Bahn, ale také Postbus s 6 procenty trhu, a dále Britský Megabus s 3 procenty podílu na trhu v Německu.