Co na podzim 2017 byl zlý sen odborářů a pracovníků ve firmě Škoda Auto Mladá Boleslav, to se nyní stává skutečností. Česká automobilka Škoda Auto bude část produkce vyrábět v německém Osnabrücku, řekl serveru Auto.cz ředitel firmy Bernhard Maier. Důvodem je podle něj zaplnění vlastních výrobních kapacit Škody v Evropě.
Co bude Škoda Auto v Osnabrücku vyrábět, Maier neupřesnil. Už teď se v tamním závodě lakují karoserie škodovek. „Část naší produkce nyní budeme vyrábět v německém Osnabrücku, kde již dnes lakujeme naše Fabie,“ řekl serveru ředitel Škody Auto.
české automobilky táhnou i domácí ekonomiku. platy ve firmě dosahují k hranici 40 tisíc korun
Jaký to bude mít dopad na výrobu v Česku, Maier neuvedl. Nová výroba Škody Auto v Německu ale neznamená podle českých zástupců firmy přesun produkce pryč z Česka.
V Evropě bude podle Maiera muset česká automobilka investovat do rozšíření výroby. „Kapacita našich závodů je zcela využitá,“ doplnil. Firma podle něj zvažuje restrukturalizaci, stavbu nové továrny i další alternativy, plány budou ujasněny během příštích tří až čtyř měsíců.
Zatímco Škoda Auto roste a v letošním prvním čtvrtletí zvýšila provozní zisk meziročně o 5,3 procenta na 11,1 miliardy korun, mateřské automobilce Volkswagen se ve stejném období dařilo hůře. Provozní zisk se navzdory růstu tržeb snížil o 3,6 procenta na 107,1 miliardy korun.
Do Německa zamíří výroba modelů Fabia nebo Superb. Vedení to zatím nechce potvrdit, ale ani vyvrátit
Už loni se objevily spekulace, že Škoda Auto přesune z Česka do Německa výrobu následníka modelu Superb. Česká automobilka ani mateřský koncern Volkswagen tehdy spekulace nepotvrdily ani nevyvrátily.
Továrna v Mladé Boleslavi vyrábí modely Fabia, Octavia a Rapid. Pobočný závod v Kvasinách u Rychnova nad Kněžnou zase modely Superb, Kodiaq a Karoq. Oba výrobní závody také sdílí kapacity v montáží koncernových značek jako je Seat. Seat se montuje především v Mladé Boleslavi.
V říjnu se o situaci zajímal tehdejší premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) a vedení automobilky potvrdilo, že Česko je a zůstane jejím srdcem. „Pánové mě informovali o tom, že učiní maximum pro to, aby pracovní místa ve Škodě Auto tady v České republice nebyla v žádném případě ohrožena,“ řekl v říjnu Sobotka po jednání se zástupci společnosti.
Už na podzim ale Maier upozornil, že automobilka pracuje na hranici svých kapacit. „Hledáme další možnosti produkce. Jen v posledních dvanácti měsících jsme zaměstnali dalších 3000 pracovníků v Kvasinách, zaměstnali jsme dalších 250 pracovníků ve vývojovém oddělení. Hledáme další výrobní kapacity, abychom mohli pokrýt světovou poptávku po našich výrobcích,“ řekl.
Automobilka uvedla, že nasytit vysokou poptávku jí pomáhají i flexikonta, tedy směny navíc. Firmě umožňují vícesměnné modely práce. Na několika odděleních tak zaměstnanci pracují také na noční směně z pátku na sobotu, na ranní směně v sobotu a někde také v sobotu odpoledne.
Kvasiny u Semil ? To je velky překlep … Kvasiny jsou u Rychnova nad Kněžnou v Kralovehradeckem kraji. Semily jsou u Liberce …
Máte pravdu. Opravíme…
Hezký den