Je to první nádraží od počátku trati která vychází ze stanice Lysá nad Labem. V tomto traťovém úseku se nachází zastávky: Lysá nad Labem, Dvorce a Otradovice.Stanice splňuje veškeré požadavky na provoz které si modelář může jen přát.
Fotografie v úvodu: Pohled na celkové otradovické zhlaví směr sever
Od starého a překrásného skladiště s nákladovou rampou které svojí slávu z provozu má již jistě zcela zasebou, tak na protější straně i nákladovou rampu z betonu která dříve sloužila pro nakládku řeziva z lesů v okolí. Na všetatském zhlaví bylo před cca. 10 lety zrušeno stavědlo, stejně jako na straně od Lysé nad Labem která byla obě obsazována dopravní službou. Dále popíšu provozní uspořádání dopravních a manipulačních kolejí a také další zařízení instalované v této stanici.
Důvod ukončení je prostý, předání obsluhy stanice dálkovinou do stanice Lysá nad Labem která ji takto diriguje. Ve stanici Stará Boleslav proto zůstává pouze staniční dozor a výdej jízdenek. Ze severního zhlaví vychází vlečka do Motorletu (Praha Jinonice) dle stavu kolejí a prorůstání nízkých dřevin mezi pražci dlouho nepojížděna! Nachází se zde 4 průjezdné koleje z kterých 3 jsou dopravní. Od budovy: č. 3 manipulační, dále dopravní 1, 2 a 4 jako další dopravní kolej je č. 6 která je zakončena výměnou č. 12 a výkolejkou na vjezdu z vlečky před touto výměnou ta je č. 1. Již zmíněná dopravní kolej č. 6 na kterou je vjezd a odjezd možný pouze do/z Lysé nad Labem je tedy kolejí pouze „občasně“ používanou.
Před lety, než došlo k reorganizaci vjezdových zhlaví této stanice, tak byl vjezd možný i na kolek č.6 od Dřís ale výměna byla snesena aby se získala delší kolej pro předjíždění uhelných vlaků dolů do pánve a nebo opačně nahoru na Nymburk – tu délku získala tedy kolej č. 4 která plní i v dnešních dnech a to jako jediná, funkci koleje pro dočasné zastavení a uvolnění dopravní cesty. Severní část manipulační koleje číslo 3 využívá pro vykládku jakási firma zabývající se obchodováním s uhlím kde má cca. do 5 m od této koleje i skládku.
Díky řízení stanice z jiného místa bylo nutno zabezpečit kompletně okolní manipulační koleje ať již světelným a nebo mechanickým zabezpečením. Manipulační návěstidla byla osezena i na obě zhlaví kde dříve nic takového nebylo. Výkolejky jsou pamatují ještě drátovody (dnes všechny motorické) prostě romantika se vytratila a s ní i obsluhující personál. (pozn. Lysá nad Labem diriguje dálkově i koncové nádraží Milovice).
Podrobný popis následujících fotografií najdete u každé zvlášť, klikněte na první fotografii v řádku, případně můžete spustit slideshow…
stanice |
Stará Boleslav |
obsazení |
pouze dozor a výdej jízdenek |
stavědla |
jedno fizicky zlikvidováno, druhé mimo provoz |
označení trati civil/služba |
072 / 503 |
trať |
Lysá nad Labem – Ústí nad Labem, západ |
skladiště |
s rampou a nevyužíváno |
jiné nákl. prostory |
1,7 m rampa z betonu (nevyužíváno) |
komodita |
lesní řezivo, strojírenství |
vozebně |
Gags, Hadgs, Eas, Zaes |
vlečky |
Motorlet Jinonice a měnírna ČD |