Motorový vůz 650 008-6 ve velikosti H0 1/87 nabízí jako první firma Roco. Model této konstrukce bude v brzké době jezdit i na kolejích SŽDC u provozovatele ČD. Přímo tedy kraj Vysočina, a kraj Liberecký. O záměru a realizaci píšeme v článku Stadler ze Švýcarska, nové vozy pro ČD
V jaké konfiguraci laku bude u domácího dopravce – to nebude jistě nic zvláštního, pokud schéma alá Najbrt Studio, tak vlastní verze, tedy formát a schéma laku ČD – obdoba motorových vozů Regionova. Je ovšem zcela předčasné o tom spekulovat, vozy dostanou 100% lak Najbrt Studia. Roco vyrábí celou řadu variant v rozdílném schématu laku, více se můžete dočíst zde Roco: Stadler Swiss pro ČD již téměř realitou
Jakmile bude na světě skutečná předloha našeho modelu, dojde ke kompletní demontáži tohoto modelu 650. Nebude to ovšem dříve, jak v počátku roku 2011. Spoléhat se na Roco, že by někdy tuto verzi modelu vyrobilo přímo v barvách ČD, to je jako čekat na možnost, že voda poteče do kopce…
Zařaditel DB (Deutsche Bahn), V. – VI. provozní epocha, přepínání pozičních světel dle směru jízdy – s dekodérem i samostatně halogenové střešní světlo, konektor pro připojení dekodérů 8pin, délka přes nárazníky 303 mm.
ART.NR. 63180 cena: 169 € (naše koupě 159 €) cena Roco je doporučená, tedy max. možná cena !
Model má poháněny pouhé dvě nápravy, z toho je jedno dvojkolí s bandáží, ačkoliv je model dostatečně zatížen vnitřním kovovým skeletem, do modelových stoupání při zachování všech norem kolejového svršku činí motorovému vozu nepatrné problémy. Roco je známo tím, že si motory pro své modely vyrábí samo, v případě tohoto modelu je motor dosti hluční, dochází k nevyplněném prostoru k značným rezonancím – čímž se hluk od motoru a mechanických součástí ještě o něco více stupňuje !
Remotorizaci se proto tento model nejspíš nevyhne, motory Faulhaber či kvalitní Mashima může být to pravé řešení. Problém může být i absence pěnového lůžka mezi motor a rám vozu, rezonance proto přechází snáze do plastových dílů jako celku.