V Německu přes léto eskaluje spor mezi soukromníkem FlixTrain a státní Deutsche Bahn. Rozepři tak začínají řešit právníci obou firem. Konrkrétně jde o dceřinou společnost DB Vetriebe GmbH která se stará o prodeje jízdenek státem vlastněného dopravce, ale také jízdenky ostatních dopravců ve všech prodejních platformách.
Deutsche Bahn tak podle původního vyhledávání jízdenek a cenového rozpětí, preferovala své vlastní jízdenky před svojí konkurencí, které ponížila o pár uurocenttů až jednotek eur. To se pochopitelně nelíbí na železniční trh v Německu nedávnou vstoupivšímu FlixTrainu kterou ovládá FlixBus a Leo Express z České republiky. DB dokázala ve výsledku vyhledávání automaticky ponížit cenu svých jízdenek, i když mnohdy byla dražší.
Deutsche Bahn údajně FlixTrain záměrně diskriminuje
FlixTrain obviňuje Deutsche Bahn z prokázaného preferování svých jízdenek ve výsledcích vyhledávání, kam mají ostatně konkurenti státem vlastněného dopravce přístup a své jízdenky mohou prodávat společně.
Některé výsledky vyhledávání na bahn.de dokonce systém ve výsledku vyhledávání zákazníkem možnost nákupu jízdenky na konkurenční vlak nezobrazoval, a pokud ano, naopak byl nabídnut zákazníkům atraktivnější výsledek – tedy lepší cena proti konkurenci. Pro Deutsche Bahn je toto velmi citlivé téma a problém zároveň, a kritikou nešetří ani média v Německu.
Vedení DB Vetriebe se údajně od zjištění takto preferovaného vyhledávání vlastních jízdenek s lepší nabídkou naprosto distancovalo, a údajně o něm ani neví.
Tahanice mezi konkurencí a státem vlastněným dopravcem trvají delší dobu. Po zrušení zákona na ochranu zájmů Deutsche Bahn, vyrostla právě proti DB mamutí konkurence v podobě FlixBusu kterému už v současné době patří 90 procent celého trhu v Německu. Zkouší se také prosadit na železnici, kde provozuje přímé denní spojení z Berlína do Stuttgartu po krachu Locomore, a z Hamburku do Kolína nad Rýnem po převzetí HKX (Hamburg-Köln-Express). Od prosince plánuje FlixTrain nové spojení Mnichova s Kolínem nad Rýnem.
FlixBus se také chystá na expanzi do USA, kde nyní hledá partnery pro rozjezd dálkových linek. Vstup do USA mu nakonec může komplikovat i současná politika Donalda Trumpa, která před dceřinými společnostmi chystajícími se na expanzi do Ameriky, částečně přivřít dveře.