Firmě RegioJet se loni podařilo ustát konkurenční nástup FlixBusu a postupně vrátit autobusovou dopravu do zisku, řekl její majitel Radim Jančura. Po škrtech některých méně vytížených spojů a výjimečně i linek letos Jančura předpokládá nový rozvoj jak tuzemské, tak mezinárodní dopravy. Úspěšně konkurovat se RegioJetu daří i díky postupnému rozvoji dálkové železniční dopravy, dodal.

„Chystáme mezinárodní spoje v Německu, Polsku, Rakousku a díváme se i na další trhy,“ uvedl Jančura. První autobus vypravil na linku Praha – Brno před 15 lety a až do léta 2017 téměř nerušeně svůj byznys rozvíjel, přepravil přes 100 milionů lidí. Tehdy ho ohrozil nástup FlixBusu, kterému se za pár let podařilo ve většině evropských států zlikvidovat konkurenci. A právě jeho tehdejší konkurence vyhrává také jeden soud za druhým.

Asiana vysoudila na Student Agency další miliony. Jančura likvidoval konkurenci nepřiměřenými praktikami

Zadlužení RegioJetu přesáhlo jednu miliardu. Firmu do červených čísel stáhl nákup nových lokomotiv

Přestože Jančura opět chystá rozvoj a tvrdí, že se postupně vrací část ze sedmi procent cestujících, které s příchodem konkurence ztratil, připravuje se i na soudní bitvu s FlixBusem. Konkurenta viní z nekalé soutěže a podnákladových cen. Předžalobní výzvu poslal loni v květnu. FlixBus však uvedl, že své podnikání považuje za férové podle zákona. Jančura se paradoxně zastupuje tím, jak v minulosti doslova zlikvidoval konkurenční firmu Asiana.

Jančura předpokládá, že by u soudu mohl uspět právě s ohledem na případ, kdy jeho společnost vytlačila před více než deseti lety konkurenční Asianu, a soud jeho praktiky dokázal ocenit několika miliony na pokutách, které musí odstraněné konkurenci uhradit. Soud vzal tehdy v potaz i vyjádření Antimonopolního úřadu, kdy na základě šetření mu soud udělil milionové pokuty, Jančura přesto s výroky nesouhlasí.

Pokuta pro RegioJet za záměrnou likvidaci konkurence platí. Asiana chce desítky milionů

RegioJetu se daří FlixBusu konkurovat i díky kombinaci autobusové dopravy s železniční, tvrdí Jančura. Loni výrazně vstoupil na trať z Prahy do Brna, Bratislavy a Vídně. Nicméně je otázkou času, kdy FlixBus vstoupí na železniční trh v Česku i se svojí železniční divizí FlixTrain, ačkoliv podle vyjádření dopravce, je železniční trh v ČR poměrně malý na další expanzi dalšího dopravce.

Jančura okusil vlastní medicínu, FlixBusu odeslal předžalobní výzvu. Chtějí nás zlikvidovat, tvrdí

Některé hospodářské výsledky Jančurova firma zveřejňuje se zpožděním. Za autobusy jsou známé tržby pouze za rok 2016 a činily 2,2 miliardy korun. Za vlaky již zveřejnil výsledky za rok 2017, tržby činily miliardu korun a ztráta byla 36 milionů korun.

Subscribe
Upozornit na
guest
3 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Jirásek

To je tedy něco! Nejdříve zlikvidovat konkurenci vlastní metodou – na kterou se posléze budu spoléhat, že mi soud vyhoví a FlixBus potrestá. Nicméně tohle se přesně vůbec nestane. Jančura je sebestředný narcisní zoufalec, který spoléhá na ubrečenost médií která mu naslouchají 🙂

Jiri

Kéž by bylo víc takových sebestředných narcistních zoufalců. Po nástupu Jančury se kvalita a ceny autobusové přepravy radikálně zpelšily.

Jan Jirásek

Tedy nic proti tomu zlepšení, ale i za cenu, že bude likvidována konkurence? Soud už to dokázal v případě pana Jančury náležitě ocenit – jedná se o tři pokuty v souhrnu deset milionů korun! I tohle je zcela v pořádku? Ono je podnikání a podnikání. Jančura je pouze manipulátor a neuvěřitelný pokrytec.

JJ