MOSKVA – Stále pevná ruka v postoji proti západu i celému glóbu díky politice současného Ruska, vede v mnoha položkách podnikatelského sektoru ke stále sílícímu omezování. V neposlední řadě se to projevuje i u leteckých společností, ty už omezují i letní letové řády dodatečně, o to více pak připravovaný zimní.
Špatný byznys v Rusku odrazuje celý podnikatelský sektor. Ruský federální úřad pro leteckou dopravu ohlásil v květnu meziroční pokles mezinárodních letů v prvních třech měsících letošního roku o 14,5 procenta. Britský EasyJet minulé úterý oznámil, že v létě zredukuje počet letů do Ruska na polovinu (a to už první omezení provozu přišlo v lednu).
Společnost Etihad Airways ze Spojených arabských emirátů zrušila plány na lety Boeingem Dreamliner z Abú Dhabí do Moskvy a snížila počet stávajících letů na třetinu; hongkongská Cathay Pacific tam přestala minulý týden létat úplně. I menší evropské společnosti, jako finský Finnair, podle deníku Kommersant zvažují zredukování svého ruského letového kalendáře.
Národnímu Aeroflotu dělá problém Tunis i severní Afrika
Zároveň trpí i ruské aerolinky. Úřad oznámil, že se během letošního roku stáhly ze 72 světových destinací. Dvanáctiprocentní nárůst domácího provozu v reakci na vládní daňové úlevy pro letecké společnosti (snížení z 18 na deset procent) je na propad mezinárodního provozu slabou náplastí. To všechno však jsou problémy přechodné.
Pro státem vlastněné aerolinky Aeroflot, jsou nově vzniklé komplikace převážně v Tunisku i v severních oblastech Afriky, které se stávají stále více nebezpečnými destinacemi kde pokles charterových i běžných letů byl procentuálně nejvyšší. Aeroflot „vyvážel“ své obyvatele z Ruska nejvíce pak do Tunisu, který byl po nedávném masakru na jedné z nejvyhledávanější pláži, třetím nejoblíbenějším cílem ruských turistů. To se nyní změní.