Autobusový dopravce Arriva, která patří do skupiny Deutsche Bahn, hledá na 150 nových řidičů a řidiček. Primárně firma cílí převážně na ženy. V minulosti podobné náborové akce uskutečnil i DPMP (Dopravní podnik města Pardubice), kde nyní za volat autobusů a trolejbusů usedá více jak dvě desítky žen, a dopravní podnik je na ně patřičným právem hrdý.

Podobnou cestou jdou i městské dopravní podniky v Českých Budějovicích nebo v Teplicích. Naopak do třiceti žen řidiček autobusů, napočítáte v Praze.

Kde nejsou peníze, nebudou ani lidé

Sociální sítě se stávají tradičně zdrojem i v oblasti personálií. Ačkoliv se jedná o zcela nový nástroj, mimo klasické personální sítě jako Linednl, loví dopravci i jiné firmy právě na Facebooku, Google Plus, a nově i na serverech YouTube. Realita je v posledních několika letech o to horší, že celkově schází až na 22000 řidičů autobusů, daleko tristní stav s nedostatkem řidičů mají i spediční vnitrostátní a mezinárodní firmy, i přes snahu dopravců a dopravních podniků, se tento neutěšený stav nedaří zlepšovat.

Firmě schází nejvíce řidičů právě v Praze, a pak na provozovnách ve východních Čechách. Logicky se ale volní řidiči rozmýšlejí o volbě dopravce v nabídce platového ohodnocení. V Praze se stalo tradicí, že řidiči odcházejí řídit autobus právě k dopravnímu podniku hlavního města, ten také nabízí paradoxně nejvyšší platové ohodnocení.

Na chvostu firem strádajících o nové řidiče, se nachází jak Arriva, tak i ČSAD Střední Čechy, dále nedostatek řidičů pociťuje i ČSAD Kladno, které se letos ještě více zapojí do systému Pražské integrované dopravy, a už nyní se díky nedostatku řidičů, musel organizátor dopravy PID, poptávat po malých alternativních dopravcích z regionu.

Arriva v Praze nabízí plat až 33 tisíc korun hrubého, ve východních Čechách pak o 2 tisíce méně, v Ostravě pak od 26 do 28 tisíc korun hrubého. Dopravní podniky v Praze tak všechny nové řidiče všem lokálním dopravcům snáze přebírá, jeho platy jsou v turnusovém zařazení od 35 do 44 tisíc korun čistého, a šoféři mohou více z volna jezdit i zálohy za nemocné a jinak nepřítomné řidiče.

Arriva která musí každým rokem odvádět nucené dividendy do hlavní pokladny Deutsche Bahn, tak zažívá v Česku poměrně stále se projevující palčivý úkaz – nemožnost zaplatit šoférům více, a tedy získat i větší počet kmenových zaměstnanců.

Po divokém nákupu regionálních dopravců, a prakticky vyčerpání všech volných pracovních míst, nemá Arriva dnes už kde brát, přesun řidičů mezi kraji není reálný. Naposledy firma přebrala aktivity po holandské Abbeliho, a to lokální dopravce ProboBus z Hořovic a Berouna. Berounský dopravce zajišťuje také dálkové linky do oblastí Písku, Šumavy a jižních Čech z Prahy.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments