Nedávno dokončená kompletní elektrifikace lokálkové tratě ze Šumperka do Kout nad Desnou, přinese i plánovanou změnu nasazovaných vozidel. Motorové vlaky, které doposud provozuje Arriva, patřící pod Deutsche Bahn, na trati v tomto roce skončí. Arriva v Česku vlastní pouze motoráky, a elektrické vlaky u nás neprovozuje.

Návrat Českých drah

Trať provozuje svazek obcí Desná, elektrifikace tratě tak motoráky soukromého dopravce vytlačí. Podmínkou investice bylo především zajištění provozu všech spojů elektrickými vlaky, to nyní splňuje pouze národní dopravce České dráhy, které si Olomoucký kraj vybral i díky novým vlakům Regio Panter, které na trati začnou jezdit už v polovině roku.

Jednotky Regio Panter na trať zavítají už v červnu, hned po dalších změnách v celorepublikových jízdních řádech. Kraj ročně za čtyři motorové vozy platil 20 milionů korun, což je objem peněz které dopravce projezdil v objednaných kilometrech. Díky modernizaci o novému typu nasazovaných vlaků, kraj počítá s navýšením úhrady za objednané vlaky minimálně z 20 na 33 milionů korun.

Arriva zůstává na trati z Petrova nad Desnou do Sobotína, která do elektrifikace zahrnuta nebyla, a jedná se pouze o krátkou odbočnou trat. Podle informací portálu FIRENET.cz, Arriva nejspíš provoz na této lokálce národnímu dopravci přenechá. Návrat Českých drah je přitom poměrně paradoxní.

V minulosti totiž dráhy vyhodnotili další provoz na trati jako nerentabilní, a provoz byl ukončen. S tím se nechtělo smířit několik starostů tamních obcí, a právě díky starostům byl obnoven jak provoz na hlavní i vedlejší lokálce, tak i zvýšení celoročního počtu turistů do zdejší části Jesenicka.

SOUVISLOSTI  Šumavské lokálky zrušit a vlaky nahradit autobusy, navrhuje Leoš Novotný z Leo Expressu. Na internetu sklidil silnou kritiku

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na