BLS Cargo je nákladní dopravce který provozuje ale i osobní dopravu, zejména pak příměstské linky S-Bahn v kantonech Bern a Luzern, také regionální expresní a osobní vlaky. Firma je specifická v mnoha ohledech, a to různými vlastníky. Na začátku léta vstoupila do firmy s podílem 45 procent francouzská SNCF Logistics. Dalšími podílníky jsou Kanton Bern (obdoba okresu). a Švýcarská konfederace (Švýcarsko není státní útvar).

{loadmodule mod_banners,Banner 468 x 60}

{loadmodule mod_bw_social_share,BW Social Share}

Rok 2017 byl pro BLS Cargo poměrně zásadní. Došlo k velkému přeskupení podílů které ve firmě drží několik subjektů zastřešených pod SNCF Logistics, která ovládá minoritní podíl, zbylých 52 procent drží konfederace a kanton Bern, 3 procenta pak ovládá společnost Ambroglio. Společnost BLS Cargo tvrdí, že partnerství posiluje podnikání dvou provozovatelů na transalpských trasách mezi Německem a Itálií, kde společnost SNCF Logistics již působí na trhu železniční nákladní dopravy prostřednictvím své dceřiné společnosti Captrain. Byznys dříve budovala DB Schenker, která se podílu později ale zbavila.

{gallery}3069a{/gallery}

Nákladní divize BLS Cargo je také hlavním a přímým konkurentem státních drah SBB a SBB Cargo. Týdně projede jen Švýcarskem na 400 vlaků, které mají startovní pozice v přístavech v Holandsku a Belgii. Jedná se převážně o ucelené nákladní kontejnerové vlaky, přepravy chemikálií, ropy, ocelářských a dalších komodit. Jak se dopravci daří, začal nakupovat a podstatně obnovovat svoji poměrně specifickou lokomotivní flotilu.

Velký podíl dopravy tak dnes obstarávají lokomotivy z dřívějších nákupů, a to řady Re 425 které vyráběla firma Schweizerische Lokomotiv- und Maschinenfabrik v období let 1964 až 1983. Dodnes tyto lokomotivy platí za jednu z nejspolehlivějších strojů ve Švýcarsku. Nákupy tehdy realizovala ÖBB, a stroje dodnes nesou označení 1044. I když se nákupy nových Vectronů realizují až nyní, BLS Cargo rozhodně vyřazení těchto strojů neplánuje, i nadále budou tahat těžké nákladní vlaky mezi Švýcarskem a Itálií, kam zajíždějí do destinací Miláno, Como, a Monza. Nesou označení 161 až 195, a nejmladší lokomotiva pochází z nákupu uskutečněném v roce 1983.

V Česku jezdí desítky let staré lokomotivy, stejně jako v Rakousku a v Itálii. Prim hraje spolehlivost i tradice

Švýcarsko je hned po Rakousku a České republice zemí, kde jezdí stále dnes již unikátní lokomotivy. Rakouská ÖBB sice plánuje starší lokomotivní řady postupně vyřadit nákupem desítek Vectronů v několika modifikacích. V České republice ještě v roce 2010, bylo možné spatřit unikátní lokomotivy řady 121 z šedesátých let minulého století. Špatná údržba ještě v dobách ČSD, ale také nedostatek náhradních dílů i peněz, postupně tuto spolehlivou řadu odeslalo na odstavné koleje k likvidaci do České Třebové.

Nově nakupované Vectrony pro BLS Cargo nesou označení Re 475 v počtu právě odebíraných 15 kusů. Tyto stroje bude dopravce nasazovat na trasy z Itálie do Holandska a Belgie, posílí tak už v této ose jezdící lokomotivy Re 485 TRAXX v počtu dvaceti strojů, a Re 486 v počtu deseti strojů. Jedná se o lokomotivy z nákupu mezi lety 2002 až 2004, resp. 2006.

{gallery}3069b{/gallery}

{gallery}3069c{/gallery}

{loadmodule mod_banners,Banner 480 x 300}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments