Na brněnském hlavním nádraží začne kvůli opravám 9. prosince celoroční výluka. Dotkne se dvou třetin ze šedesáti tisíc lidí, kteří jím denně projdou. Kvůli instalaci moderního zabezpečovacího zařízení a pokračující opravě mostů přes Hybešovu a Křídlovickou nebudou moci na hlavní nádraží vjet vlaky od Břeclavi, Vyškova a Slavkova, nepojedou tam ani dálkové vlaky, které Brnem projíždějí. Záložním se stane dolní nádraží poblíž Zvonařky.

Na výluku hlavního nádraží se brněnské dolní nádraží intenzivně připravuje. Znovu se totiž stane opravdu frekventovaným dopravním uzlem. Dělníci finišují se stavbou podchodu, protože nově tam vzniklo ostrovní nástupiště, díky kterému mohou ve stanici současně zastavit tři vlaky.

„Ostrovní nástupiště s bezbariérovým přístupem je novinkou. V budově vzniká čekárna včetně toalet, venku bude mobilní čekárna,“ popsal náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Omezení se dotknou dvou třetin vlaků a cestujících

Nově se stane hlavní přestupní uzel také z židenického nádraží, odkud budou pendlovat osobní vlaky každých patnáct minut na hlavní nádraží. Některé vlaky pojedou až do Králova Pole. Tam totiž skončí všechny rychlíky od Havlíčkova Brodu.

K cestě do centra budou moci lidé využít posilovou tramvajovou linku P6. Osobní vlaky, které jedou od Králova Pole dál směrem na Břeclav, pojedou přes dolní nádraží. „Znamená to poměrně zásadní omezení pro 350 vlaků z 500, které standardně jezdí na brněnské hlavní nádraží,“ řekl Jiří Sysel z Regionálního obchodního centra Českých drah.

Rychlíky od Vyškova pojedou ze Slatiny do Židenic a skončí také v Králově Poli. Osobní vlaky z Křenovic skončí již v Chrlicích. U osobních vlaků ze Slavkova neplatí jednotné pravidlo, protože některé dojedou až na hlavní nádraží přes Židenice, některé skončí v Židenicích a některé už ve Slatině.

SOUVISLOSTI  RegioJet objednal vlaky které výrobci nestačí v šibeničních termínech dodat

Rychlíky z Hodonína budou mít konečnou stanici na dolním nádraží. Výluka se také týká dálkových vlaků společnosti RegioJet, které zastaví v Židenicích a na dolním nádraží.

Páté a šesté nástupiště už budou v provozu

K dispozici bude na hlavním nádraží po několikaměsíční výluce páté a šesté nástupiště, díky čemuž mohou bez omezení jezdit vlaky ve směrech od Jihlavy a Moravského Krumlova. Na nádraží dojedou také bez omezení vlaky od Blanska.

Náhradní dopravu na hlavní nádraží bude zajišťovat autobusová linka 61 a příležitostně také záložní autobusy dopravního podniku. Kromě tramvajových a autobusových linek, které slouží jako náhradní doprava, budou také všechny regionální autobusové linky z Chrlic pokračovat až na hlavní nádraží a doplní je linka E63 z hlavního nádraží do Chrlic. Do Slatiny pojede z nádraží linka E77.

Podrobnější informace o proměnách jízdních řádů mohou cestující najít na stránkách Českých drah nebo Integrovaného systému Jihomoravského kraje. Ve stanicích budou během výluky informátoři, kteří lidem pomohou zorientovat se ve změnách. Cestující také musí mít na paměti, že se nelze ze Židenic do centra dostat tramvají, protože celý příští rok se bude opravovat také Zábrdovický most.

Do původních kolejí by se pak vlaky v Brně měly vrátit na konci prosince příštího roku. Náklady na opravy mostů přes Hybešovu a Křídlovickou ulici a na nové zabezpečovací zařízení na hlavním nádraží budou přes dvě miliardy korun, zajistí bezproblémovou provozuschopnost hlavního nádraží do doby, než se postaví nové nádraží.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde