Auta z Nitry bude rozvážet DB Cargo. Od podpisu smlouvy automobilka couvla, i díky ceně

Přepravy kompletních vozů značky Land Rover, které vyrábí indický vlastník Tata Motors v Nitře, bude operovat Deutsche Bahn Cargo (nově DB Cargo). Německý přepravce nabídl firmě Tata Motors nejnižší nabídku, a přeskočilo tak žhavého kandidáta ZSSK Cargo. Nejednalo se přitom o nepatrnou zakázku. Slovenské Cargo mělo dále spolupracovat s ČD Cargo na přepravách vyrobených vozů do distribučních skladů v Německu a v zemích Beneluxu, odkud vozy směřují do zámoří.

Podle informací portálu Firenet.cz, ZSSK Cargo neuspělo ani v subdodávkách dovozu dílů pro výrobu zpět na Slovensko pro Jaguar, i pro Tata Motors. Slovenské Cargo nicméně ještě v polovině minulého roku bylo s přepravou do Německa i přístavů v Holandsku a Belgii s automobilkou předběžně dohodnuto, výrobce ale nakonec záměr na uzavření smlouvy se slovenským nákladním přepravcem stáhlo.

Rozpínavost DB Cargo

DB Cargo platí v Evropě za velmi silného hráče, a tak není ani tak překvapující, že umí nabídnout daleko výhodnější ceny přeprav než lokální Cargo na úrovni jednotlivých států. Toto ale může být v budoucnu vážný existenční problém i v sousedních zemích. Deutsche Bahn v současné době operuje prakticky v 70 procentech celé Evropy, a tam kde doposud nezískalo podíl v jiných firmách, buduje velmi silnou konkurenci domácím přepravcům.

Příkladem může být i BLS Cargo ve Švýcarsku, kde počátkem roku vstoupilo do této společnosti podílově SNCF. Tlak na SBB Cargo je tak ještě větší. BLS Cargo přitom patří pod mateřský koncern Deutsche Bahn, a tak spory o zakázky eskalují nyní právě ve federativním Švýcarsku, které si zakládá na liberálním přístupu k trhu.

Tam, kde nyní DB Cargo neoperuje, musí uzavírat kooperace právě nákladní národní přepravci, což je např. letitá spolupráce ZSSK Cargo a ČD Cargo, ale i participující MÁV. Po obrovské expanzi DB Cargo v Polsku, se Česko i Slovensko ocitá v kleštích i mezi stále sílícímu ÖBB Rail Cargo z Rakouska.