MALASZEWICE – 18. ledna 2015 proběhla v terminálu v polských Malaszewicích historicky první překládka tank kontejnerů ložených žlutým fosforem na kontejnerové vozy. Žlutý fosfor ložený v kontejnerech je příjemci Fosfa Břeclav dodáván z Kazachstánu ze stanice Assa v rozsahu jednoho vlaku (20 kontejnerů) za 14 dní.

Akciové společnosti ČD Cargo se tak ve spolupráci se společností Rail Cargo Logistics podařilo v plném rozsahu nahradit přepravy realizované v převázaných cisternových vozech, jejichž přeprava po tratích SŽDC již pro rok 2015 nebyla Ministerstvem dopravy povolena.

AWT přišlo o certifikaci pro přepravy nebezpečného fosforu

V cisternách putovalo do Břeclavi více než 15 tisíc tun žlutého fosforu ročně. Přepravu dalších zhruba 10 tisíc tun žlutého fosforu zajišťuje ČD Cargo pro firmu Ermefret. Dříve tyto přepravy realizoval dopravce AWT.ČD Cargo dodává, že kontejnery jsou na své přibližně 20 dnů (včetně překládky) trvající cestě sledovány. Překládka probíhá v Malaszewicích, na přepravu jsou nasazeny tři soupravy plošinových vozů, ty také vyhovují směrnicím RID, která je platná pro členy EU i některé postsovětské republiky v realizaci přeprav nebezpečných nákladů dle ADR.

Přepravce AWT, který do konce roku 2014 přepravy nebezpečného fosforu z Kazachstánu realizoval, byl za tyto přepravy značně kritizován. Žlutý fosfor AWT přepravovalo ve starých cisternových vozech pronajatých od Ruských železnic.

Technický stav některých vozů byl v mnoha ohledech skutečně špatný, firma si vyjednala na tyto přepravy dokonce výjimky. ČD Cargo tak využilo jen prostor pro nabídku bezpečnějších vozů, žlutý fosfor tak od nového roku přepravují po železnici ve speciálních cisternových kontejnerech.

{snippet 100}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments