Poslední lokomotivy řady 750 jezdící u Českých drah jsou v dlouhodobé opravě. Sátní dopravce si tak zcela nově shodné stroje najmul od soukromé firmy KDS. Foto: Magzine.cz

Státní podnik České dráhy mají opět nedostatek vhodných lokomotiv. Zcela nově si je tak najímají od soukromých dopravců kteří právě od stejné státní firmy dříve vyřazené stroje provozují. Firma KDS (Kladenská dopravní a strojní) díky nedostatku vlastních lokomotiv v depu Klatovy, nasazuje své dva stroje „Brejlovec“ řady 750 na rychlících a osobních spojích z Klatov do Železné Rudy.

Lokomotivy inventárních čísel 750.202 a 750.096 jsou nasazeny na zmíněné vlaky do konce letošního roku. České dráhy mají z minulosti tuto lokomotivní řadu modernizovanou, ale i vlastní zálohy jsou zcela vytížené na jiných tratích. KDS tak bude za poškozené stroje ČD v opravě, pravidelně nasazovat své vlastní.

Původní lokomotivy řady 750 jsou u Českých drah stále nosnou řadou v celé zemi. Jejich nedávná modernizace, kdy došlo k přeznačení strojů na 750.7 a dosazením motorů Caterpillar, dráhy jich v této modernizaci provozují 19 ačkoliv se původně uvažovalo až o 25 strojů plánovaných do modernizací. Zbylé a provozuschopné stroje nyní jezdí u ČD Cargo.

České dráhy mají nedostatek vícesystémových lokomotiv. Půjčují si je od ČD Cargo

V Česku jezdí desítky let staré lokomotivy, stejně jako v Rakousku a v Itálii. Prim hraje spolehlivost i tradice

Místo do šrotu, zamíří do Polska. PKP od Českých drah získá další vozy i lokomotivy

Modernizované stroje jezdí nyní na rychlících z Prahy přes Beroun do Českých Budějovic. S dodáním prvních dvou strojů z devatenáctikusové série došlo tehdy k nasazení na vybrané výkony v režii strojvedoucích DKV Praha. Zácvik českobudějovických strojvedoucích proběhl až později. Stroje jsou dodány na základě kontraktu v hodnotě 678 milionů korun, který České dráhy podepsaly v průběhu roku 2010. Dodávka je financována leasingem od společnosti ING Lease.

V osobní dopravě pak u Českých drah jezdí stále také stroje řady 754 které dopravce nemá prakticky čím nahradit. Ačkoliv se už v minulosti uvažovalo o nákup nových strojů, velké množství dříve odstavených lokomotiv řady 754, 753 a 750 jsou stále zdrojem náhradních dílů pro ty provozní.

SOUVISLOSTI  RegioJet objednal vlaky které výrobci nestačí v šibeničních termínech dodat

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde