PRAHA – České dráhy přepravily za 7 měsíců letošního roku téměř čtvrt milionu jízdních kol. Během jednoho červencového týdne, kdy byl realizován přepravní průzkum, přepravily České dráhy více než 73 000 cestujících s jízdním kolem. To představuje denně v průměru kolem 10 500 přeprav. Největší zájem o cestování byl v sobotu, kdy cestovalo s kolem okolo 14 000 cestujících.
Nejvíce cyklistů jezdí vlakem ve Středočeském kraji, také díky velkému rozsahu železniční sítě a intenzivnímu osídlení. Denně zde využívá vlak kolem 1 700 cyklistů. Průměrně více než tisíc cyklistů denně jezdí spoji ČD i v Praze, v Jihočeském a v Jihomoravském kraji.
České dráhy letos o prázdninách uskutečnily opět po dvou letech týdenní průzkum přepravy jízdních kol. Cílem bylo zjistit zájem o přepravu jízdních kol v jednotlivých spojích v hlavní turistické sezóně. Údaje potvrdily trend rostoucího zájmu o cykloturistiku spojenou s cestováním vlakem. České dráhy letos přepravují jízdní kola ve více než 1 100 vlacích se službou úschova během přepravy (v jízdním řádu symbol kufr) a ve více než 4 700 vlacích formou tzv. zjednodušené přepravy (v jízdním řádu symbol kolo).
Nejvíce kol přepravili naši cestující v rychlíku 667 Petr Vok z Plzně a Českých Budějovic do Brna. Během sledovaného týdne to bylo celkem 207 jízdních kol, přitom nejvytíženější byl sobotní spoj s přepravou 66 kol. Trasa Plzeň – České Budějovice – Jihlava – Brno je pak obecně jednou z nejvytíženějších. V první desítce nejvytíženějších „cyklospojů“ se totiž umístily i další tři rychlíky na této lince.
Velký zájem o přepravu jízdních kol je také na dálkových linkách z Brna do Olomouce nebo z Prahy do Tanvaldu a Trutnova. V regionální dopravě vedou v přepravě jízdních kol linky v Jihočeském kraji (např. Veselí nad Lužnicí – České Velenice nebo mezi Novým Údolím na Šumavě a Českými Budějovicemi), z Liberce přes Tanvald do Harrachova, z Mostu do Moldavy v Krušných horách, v okolí Brna nebo z Plzně do Železné Rudy. Z mezistátních vlaků pak cykloturisté přepravili nejvíce kol v nočním rychlíku Excelsior z Chebu přes Ústí nad Labem a Prahu do Žiliny, Popradu a Košic. Z vlaků EuroCity je cykloturisty nevytíženější vlak Vindobona.
České dráhy za letošních prvních 7 měsíců roku přepravily téměř čtvrt milionu jízdních kol, což je o 8 % více oproti roku 2011. Rostoucí zájem souvisí také s rozšiřování nabídky spojů s přepravou jízdních kol a úpravou vozů a souprav pro zjednodušenou přepravu jízdních kol (v jízdním řádu označení symbolem kola). České dráhy nabízejí přepravu jízdních kol na celém území ČR a po celý rok. Ve spolupráci se zahraničními partery mohou cykloturisté cestovat s jízdním kolem ve vlaku také např. do Hamburku (Labská cyklostezka), Berlína, Řezna, Lince, Vídně, Bratislavy nebo Budapešti (Dunajská cyklostezka), rakouského Villachu, a v nočních vlacích také do Amsterdamu nebo Curychu.
Tisková zpráva ČD