Škodu Transportation chce koupit čínský výrobce vlaků CRRC. O této možnosti se spekulovalo už před týdnem. Jak zjistily Hospodářské noviny, čínská firma teď svůj záměr oznámila veřejnosti, a to v prohlášení pro hongkongskou burzu.

CRRC v oznámení pro burzu dává investorům vědět, že investice mohou být nejisté, protože se uvažuje o nákupu Škody Transportation. Má zájem o společnost i s jejími dceřinými firmami. V dokumentu se dále píše, že čínská společnost není v tuto chvíli nijak právně vázána jakoukoliv smlouvou o koupi.

Plzeňská Škoda Transportation dodává tramvaje, vozy metra a také vlaky. Kromě českých kolejí, jezdí vlaky a tramvaje s okřídleným šípem také v Turecku, Maďarsku a Slovensku, zájem o ně mají ve Finsku a Německu.

Česká strojírenská skupina vyvezla 54 procent produkce. Nejvíce nyní vyrábí tramvají, největším odběratelem je Praha, Škoda je ale vyváží i do Turecka, Slovenska či Maďarska. Nové tramvaje 27T zahájily v březnu provoz s cestujícími na první tramvajové lince v Číně. Tramvaje byly vyvinuty pro tamní trh s čínskou firmou CRRC Qingdao Sifang. Skupina Škoda Transportation je největším výrobcem kolejových vozidel ve střední a východní Evropě. Loni utržila rekordních 18,3 miliardy korun, meziročně o 11 procent více, čistý zisk měla 588 milionů Kč.

Čínský výrobce vlaků by tak koupí plzeňské škodovky získal přístup na evropské trhy. Hodnota podniku se odhaduje na 50 miliard korun. Vlastnická struktura Škody Transporatiton je nepřehledná. Oficiálním majitelem je kyperská společnost CEIL LTd. Za tou podle hospodářských novin stojí čtyři hlavní vlastníci: Tomáš Krsek, Michal Korecký, Marek Čmejla a Jiří Diviš.

Server Hlídací Pes zjistil, že jedním ze spolumajitelů je i Josef Bernard z ČSSD, současný hejtman Plzeňského kraje, který byl generálním ředitelem Škody Transportation.

Při prodeji strojírenské firmy Škoda Plzeň se uplácelo, stát přišel nejspíš o více jak miliardu. Policie: případ je promlčený

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na