Z 20.srpna 2010 pochází reportáž ze stanice Protivín (trať: České Budějovice – Plzeň), kde byla nedávno zcela rekonstruovaná stavědlová věž (Stavědlo 2.) na zhlaví Plzeň/Zdice, a taktéž stavědlový domek (Stavědlo 1.) zhlaví Č. Budějovice. U stavědla č.2 jě umístěno celkem zachovalé depo kolejových vozidel, leč v dnešní době již nevyužíváno.

Nevyužívaná depa najdeme ale i ve Veselí nad Lužnicí nebo v Horažďovicích, předměstí – o nich ale někdy příště. Okolní kapacita odstavných kolejí je využívána pro nocováí motorových vozů M152/810 a 842. Případně elektrických lokomotiv ČD-Cargo řady 210. U motorových vozů osobní dopravy se zde provádí zbrojení a čištění interiéru.

Točna je zachována v dobrém stavu, využívána ale již podstatně méně, provádí se zde jen potřebná otočení hnacích vozidel osobní dopravy, případně sezonní otáčení historických vozidel parní trakce!

{jlvotes}

Pod stavědlovou věž č.2 spadají taktéž dokonale udržované mechanické závory, zde jsou zajímavě zkráceny z důvodu nízkého profilu pojížděné komunikace. Mechaniky jsou na větvení tratí z výše jmenovaného zhlaví Plzeň/Zdice. Závory „Zdice“ jsou již jednostranné – klasické. Závory „Plzeň“ již oboustranné – zkrácené…

Detail vodního jeřábu pro zbrojení parních lokomotiv, nachází se těsně v sousedství točny. Kolejová prohlížecí jáma je na sousední koleji pod statickým jeřábemDetail statického jeřábu nad kolejovou prohlížecí jámou

Protivínské depo je prostě takové malebné a celkem nedotknuté svým nevyhnutelným škrtáním provozních jednotek na vedení GŘ ČD. Naleznete zde řadu technického mobiliáře, od vodního jeřábu pro zbrojení parních lokomotiv, prohlížecí jámy klasické, prohlížecí jámy prosvětlené, statický jeřáb s elektromotorickým pohonem atd. tomu všemu, dominuje excelentní budova za dvoranou depa kolejových vozidel – kapacitně pro 6 hnacích lokomotiv, případně motorových vozů osobní dopravy.

– mechanické závory podřízené stavědlové věži č.2

– závory mají funkční mechanické předzvánění a jsou obsluhovány drátovody…

Předzvaněč zkrácených mechanických závor plzeňského zhlavíPředzvaněč zkrácených mechanických závor zdického zhlavíPohled z profilu na mechaniky koleje

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments