Reklama je neodmyslitelnou součástí marketingu i u železničních správ, i když jsou ve vlastnické struktuře státu. Německé státem vlastněné Deutsche Bahn umí zacílit na konkrétní věci daleko lépe, než České dráhy. Takto nedávno probíhala v médiích reklama na noční vlaky CityNightLine (CNL) pro Bavorsko a Vestfálsko.
Reklamní akce pro festival piva – Oktoberfest, která byla v letech 2013 a 2014 ve shodném formátu, proběhla s velmi kladným přijetím, a Deutsche Bahn dokázala vyprodat všechny své spoje během několika týdnů. Právě probíhající etapa rušení spacích vozů v Německu, ale i v sousední Francii vede k otázce, jakou alternativu budou mít lidé kteří letadla právě jako vhodný prostředek pro cestování Evropou nepreferují.
Cestování nočním spacím vozem má své kouzlo, a západní státy pomalu od takového (dle některých přežitek) cestování dávají krok zpět. Německo bylo doposud v tomto stylu cestování velmocí, participovalo pak sousední Polsko, přes které jezdí přímé vlaky z Berlína a Dortmundu do Minsku nebo Moskvy.
Opakem pak může být Rusko a jeho železnice. RŽD vypravuje denně desítky spacích vozů do centrální Evropy, ale i daleko na jih do Nice (vlak projíždí Česko mezi Ostravou a Břeclaví), nebo spojení Moskvy z Paříží přes Polsko. Ruské železnice vypravují i celou sérii kurzových vozů do Itálie nebo Chorvatska. Vyprodáno pak hlásí především u linek Moskva – Nice, a Moskva – Paříž.