Po dobu výluky metra je linka č. 23 ve směru od Královky ze zastávky Bruselská odkloněna přes zastávku Nuselské schody do obratiště Náměstí Bratří Synků (výstupní zastávka v ulici Na Zámecké, nástupní zastávka v obratišti). DPP také zřizuje pro oba směry zastávky Vltavská na předmostí Hlávkova mostu a Hlavní nádraží v Opletalově ulici.
„Investujeme v Praze miliardy do modernizace důležitých dopravních staveb. V pondělí jsme zahájili rekonstrukci Barrandovského mostu. Práce na modernizaci vestibulu stanice Florenc C jsme začali už v březnu. Obě jsou to komplikované stavby, které potrvají zhruba stejnou dobu. Znamenají řadu omezení a nepříjemností, ale je to stejné jako s vlastním domem. Pokud se o něj nebudete starat, za pár let vám do něj bude zatékat a po nějaké době se stane neobyvatelným, a to nikdo nechceme. O město se člověk musí starat.
Mám radost, že se DPP povedlo obnovit tramvajovou trať v Opletalově ulici a položit základ budoucí tratě přes Vrchlického sady kolem budovy Hlavního nádraží směrem k Národnímu muzeu a dále na Vinohrady. Společně se Správou železnic, IPR a DPP na tuto akci připravujeme soutěžní dialog, jehož výsledkem bude architektonický návrh revitalizace celé oblasti. Věřím, že v době, kdy budeme na Florenci v poslední fázi modernizace vestibulu a stropní desky, budeme moct v Opletalově ulici navázat, a začít stavět novou tramvajovou trať a renovovat celou oblast,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
„Tramvaj odjakživa patří ke každému modernímu městu a zvlášť patří i k historickému centru Prahy. Zprovoznění tramvajových zastávek Hlavní nádraží jsem uvítal, protože tato oblast společně s Vrchlického sady je místo, které je potřeba revitalizovat. Věřím, že do budoucna se podaří prodloužení tramvajové trati ve směru do Vinohradské ulice a tím propojení Prahy 1 a Prahy 2. Obnovení tramvajové zastávky v Opletalově ulici vnímám jako symbol toho, že společně s hlavním městem začínáme tuto oblast přetvářet a dáme mu novou podobu,“ doplnil Petr Hejma, starosta městské části Praha 1.
„Je před námi první z výluk metra na lince C kvůli výměně stropní desky a modernizaci vestibulu stanice Florenc C, která poběží do podzimu 2026. Další nás čeká za tři týdny o víkendu 11. a 12. června 2022, kdy na uvolněné místo uložíme devět nových nosníků. Vše bude ale záležet na počasí. Letos plánujeme celkem šest takových víkendových výluk a během celé stavby 26, než se nám povede vyměnit a nahradit všech 131 nosníků a monolitickou desku pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici. Je to nepříjemné omezení provozu metra, snažíme se jej minimalizovat a využívat na tyto práce pouze víkendy a svátky. Nicméně Florenc je jedna z nejstarších a záplavami v roce 2002 nejvíce zasažených stanic. Musíme ji zmodernizovat, aby mohla dále naplno sloužit cestujícím,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
„Obnovená tramvajová trať v Opletalově ulici je svými zhruba 140 metry sice krátkým úsekem, ale má důležitý praktický dopad do provozu DPP i symbolický význam. Její obnovení nám umožní během výluk metra nasadit mnohem kapacitnější a lokálně bezemisní náhradní tramvajovou dopravu místo autobusů, u kterých bychom v některých etapách stavebních pracích měli problém s umístěním zastávek Florenc. Pevně věřím, že nezůstane jen u tohoto úseku, ale za nějakých 5 až 6 let se tramvají cestující dostanou až přímo k odbavovací hale Hlavního nádraží, k Národnímu muzeu, a hlavně nám to umožní v tomto místě propojit tratě na Žižkov a Vinohrady, a nabídnout tím nová a pohodlnější spojení,“ řekl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.