Pardubická firma Foxconn, která se zabývá výrobou a kompletací počítačů a notebooků, přepravila ve spolupráci s několika železničními operátory, přímý vlak z Číny do Mělníka. Pardubice zatím nemají vhodné překladiště, proto náklad ukončil svojí dlouhou cestu přes Kazachstán a Rusko s Polskem – právě v mělnickém přístavišti.
Celková délka vlaku byla padesát kontejnerů. Na ujetí celé dlouhé cesty potřeboval vlak pouhých 16 dnů. Výchozí stanicí byla na straně Číny, Wu-Chan který je základnou firmy Foxconn pro Asii. Vlak navíc nesl řadu technologických prvků pro rychlé proclení mezi přechodovými stanicemi jednotlivých států. Díky čárovému kódu bylo možné odbavení provádět v řádech několika desítek minut. Rychlost proclení takového vlaku je v tomto druhu přepravy celkem zásadní. Řada firem proto na dopravu kontejnerů se svým zbožím, volí dopravu po moři. Ta je sice v mnoha aspektech levnější, ale také z oblastí přístavů v Asii také 2x až 3x delší časově.
Vlak se vydal na svojí cestu 24. Října. Celá trasa pak vedla přes velké území Číny a Kazachstánu. V Rusku byla souprava přepravena po Transsibiřské magistrále přes Bělorusko do Polska. Z Polska pak vlak pokračoval dva dny do svého cíle v Mělníku. Každý kontejner byl vybaven informační tzv. buňkou, ve které byla všechna potřebná data pro celní deklarace nutné pro přechody do dalších států. Jednalo se tak vůbec poprvé o vybavení vlaku s nákladem takovou informační technologií.
Z Asie již realizuje své náklady i německé Cargo Railion (Deutsche Bahn). Cílem takových vlaků je Dortmund a Benelux. Z Česka pak jezdí kratší „větev“ z Ostravy a jejího logistického centra, co Verony v Itálii. Mimo Evropsko-Asijské kontinentální vlaky, začne od nového roku jezdit i několik dalších dálkových nákladních vlaků z Prahy a Brna. Již nyní jezdí např. vlaky do Srbska, Černé Hory a Turecka. Jedná se o logistiku automobilového a IT průmyslu.
Že je železniční nákladní přeprava rychlejší než ta lodní, svědčí pozvolné narůstání zájemců o takové přepravy. V minulosti bylo možné kontejnerové boxy přepravovat složitou cestou přes přístavy Hamburk a Brémy, nebo Amsterodam v Holandsku, což značně prodlužovalo dobu dodání, navíc v mořských podmínkách a častým změnám klimatu – i nejistou.