Dceřiná společnost ČD Cargo obdrží v následujících dnech zcela první lokomotivu Vectron, která je schválena pro provoz v téměř všech státech unie. Jedná se o univerzální lokomotivu, se kterou dopravce potřebuje jezdit bez nutného přepřahu na hranicích jednotlivých států. Doposud ucelené nákladní vlaky jezdící z Maďarska a Slovinska, musí na hranicích cestou do České republiky a dále do Německa, složitě přepřahat z jedné lokomotivy na druhou. To se nově změní, a nákladním vlaků tak odpadne i dispečerská logistika na hranicích států kudy vlak projíždí.

Konec renomé Škody, a nástup spolehlivosti

Cargo už v polovině minulého roku oznámilo, že plán obnovy vozidlového parku začne v okamžiku, kdy se dopravci podaří získat potřebné finance. Stáří vozidlového parku totiž dosahuje v současné době až 35 let, ačkoliv se ze strany strojvedoucích a servisního personálu, jedná o velmi spolehlivé lokomotivy, což jsou dnes jednoznačně stroje 363.5 po modernizaci, ale i starší lokomotivy Škoda, a to řady 122, 123 a 130.

Nákladní dopravce hodlá v tomto roce převzít celkem pět těchto moderních a vícesystémových strojů. Všechny budou určeny na mezinárodní vozbu ucelených vlaků, což je v tomto případě logistika pro automobilky, hutnictví a chemický průmysl. Lokomotivy Vectron jsou nástupnickou generací v Evropě velmi úspěšných lokomotiv Taurus, taktéž od firmy Siemens. Výroba těchto lokomotiv skončila na jaře 2015, a poslední kusy zakoupila i firma AWT, která nyní patří pod PKP Cargo – dříve vlastněná podnikatelem Zdeňkem Bakalou.

Označení pod ČD Cargo zařazených lokomotiv, nese číselnou imatrikulaci 383 001-5 až 005. Stroje mimo Německa, Polska, Rakouska a Slovenska, mají schválen provoz v Maďarsku, a několik týdnů i v Rumunsku. ČD Cargo tak může své vlaky operovat od Bukurešti po Hamburk.

Po nových lokomotivách v interoperabilním formátu pokukují i České dráhy. Po sérii skandálů s lokomotivami řady 380, musí národní dopravce sehnat do konce roku minimálně pět z deseti lokomotiv potřebných pro linku Praha – Hamburk, kterou provozuje společně s Deutsche Bahn. Škoda nicméně u těchto dodávek už asi nebude. Renomé domácímu výrobci, zejména po peripetiích se schvalováním, arbitráží a dodatečným přecenění celé lokomotivy díky novým normám TSI, dráhy začnou hledat dodavatele jinde.

K TÉMATU:

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments