Rusko postavilo novou železniční trať na jih ke Krymu. Stavba záměrně vynechala Ukrajinu

Trať Žuravka – Millerovo se vyhýbá při cestě na jih Ruska ukrajinskému území. Dosud tímto směrem vedla železnice postavená ještě v sovětské éře a vedla přes území současné samostatné Ukrajiny. Novou cestu pro vlaky vybudovala armáda a ministr obrany Sergej Šojgu nyní stavitele trati vyznamenal.

„Začala nová éra této dvoukolejné elektrifikované trati, která se stavěla kolem ukrajinských hranic,“ uvedl zdroj z ministerstva obrany. Provoz na nové trati bude podle tohoto zdroje rychle růst. Na provozu se bude podílet ministerstvo dopravy, Ruské dráhy a další provozovatelé. Ministr obrany Sergej Šojgu v pondělí vyznamenal řádem maršála Žukova velení 39. samostatné železniční brigády, která trať budovala. Ministr uvedl, že práce „vejde do dějin brigády“, protože trať má velký význam pro zajištění dodávek a bezpečnost jejich přepravy do jižních regionů země.

Šojgu připomněl, že 39. samostatná železniční brigáda vznikla krátce po 2. světové válce a vždy zajišťovala „úkoly státního významu“, podílela se na obnově přepravních tepen Sovětského svazu včetně Bajkalsko-amurské magistrály. Rekonstruovala ale také železniční tratě v regionech, kde Rusko v posledních dvaceti letech vedlo vojenské konflikty – v Čečensku, v Abcházii, obnovovala infrastrukturu na okupovaném Krymu.

Šojgu vyznamenal brigádu také v souvislosti s oslavami Dne železničních vojsk, který slaví Rusové 6. srpna. Žukovovův řád vznikl v roce 1994 jako vyznamenání pro vyšší velitelské kádry za přípravu a provedení významných vojenských operací.

Trať Žuravka – Millerovo se začala stavět v roce 2015 po zhoršení vztahů s Ukrajinou. Provoz bude zahájen již tento měsíc. Délka trati je 277 kilometrů. Na jejím budování se podílelo i s 39. celkově pět brigád Západního, Jižního a Středního vojenského okruhu, dohromady 1700 vojáků a 700 kusů techniky. Na nové trati se nyní buduje sedm stanic.

rusko

rusko