Mezi Německem a Švýcarskem kolabuje železniční doprava. Pod tratí došlo k propadu zeminy

Na tranzitním koridoru mezi Karlsruhe a Freiburgem, který spojuje Německo se Švýcarskem, došlo k masivnímu propadu zeminy nad právě budovaným silničním tunelem pod dotčenou železniční tratí. Podle dopravců, kteří se postupně vyjadřují do médií, se jedná o naprostou katastrofu. Alternativní trasa totiž mezi Německem a Švýcarskem neexistuje. BLS Cargo, která operuje mezi přistaven v Rotterdamu a Itálií, už oznámila první komplikace. Problémy má i Deutsche Bahn a SBB Cargo.

Tisíce tun zboží zablokované v Německu, vlaky stojí

Železniční doprava mezi Německem a Švýcarskem je prakticky zcela zastavena. Deutsche Bahn v současné době nedokáže sdělit, do jaké míry je podloží pod kolejemi poškozeno, a jak dlouho bude trvat návrat do původního stavu. Do neděle by měla být uvedena do provozu minimálně jedna kolej, která zajistí střídavý průjezd vlaků. Očekávají se tak velmi vysoká zpoždění.

BLS Cargo se pokouší odklánět své vlaky přes Francii. Firma týdně přepraví na 400 vlaků mezi Německem a Itálií, a už nyní hlásí první problémy s nedodáním zboží do desítek cílů. Dopravce, který vyrostl na byznysu dopravy mezi přístavy na severu Evropy a Itálií se ptá, kdo bude na straně Německa hradit ekonomické ztráty.

Na zboží, které jede po železnici v kontejnerech do přístavů v Beneluxu, čekají i lodě. Podle prvních reakcí z médií v Německu a ve Švýcarsku, jde o naprosto fatální kolaps ekonomiky u stovek firem, které se podílejí na přepravách, případně jsou na železnici existenčně závislé.

Desítky nákladních vlaků jsou odstaveny v železničních stanicích po celé ose mezi Basilejí a Karlsruhe, problémy už má i regionální doprava v Německu, ve stanicích přestává být jednoduše místo. Deutsche Bahn odkazuje své cestující na alternativní přepravy, což je tedy letecká a autobusová doprava. Kolaps bude nejspíš vrcholit s nadcházejícím víkendem, kdy se na dálnici A5, která vede souběžně s železniční tratí do Švýcarska, očekávají velké komplikace.