Odpudivé Smíchovské nádraží čeká rekonstrukce. Neměla by přesáhnout dvě miliardy

Nádraží na pražském Smíchově čeká v příštích letech kompletní rekonstrukce. Obnova zřejmě nejzanedbanější z velkých pražských stanic si vyžádá desítky až stovky milionů korun. „V současné době zpracováváme podklady pro zadání projektové dokumentace,“ uvedla mluvčí investorské Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová. Stavební povolení chtějí železničáři získat příští rok, letošek si vyhradili na projektování.

„Chceme řešit nové uspořádání komerčních jednotek a případně vznik nových, dále projekt bude řešit možnosti využití opuštěných jednotek, například bývalého Bistra Barrandov,“ doplnila Šubová. Modernizace se v příštích letech dočkají také toalety, inženýrské sítě nebo vytápění. Dělníci ale budou k vidění na nádraží už letos, ještě před hlavní rekonstrukcí vymění okna a dveře za zhruba třináct milionů korun.

Smíchovské nádraží získalo dnešní podobu v padesátých letech minulého století, kdy architekti Jan Zázvorka a Jan Žák na místě staré výpravní budovy navrhli funkcionalistickou halu. Další změny přinesla osmdesátá léta a napojení na metro. Součástí nádraží je i zchátralý nevyužívaný protiatomový kryt. Projektanti dostanou za úkol prověřit možnosti jeho využití. Největší ránu krytu zasadily nikoliv bomby, nýbrž povodně v roce 2002, od té doby zde vládne plíseň.

Správa železniční dopravní cesty přitom plánuje menší opravy i dalších pražských nádraží. Letos jsou na seznamu Dejvice, Vršovice a Braník. Největší akcí bude oprava Fantovy budovy na hlavním nádraží. Rekonstrukce nabrala kvůli rozkolu s italskou společností Grandi Stazioni skluz.

Obstrukce firmy RegioJet na vyklizení nádraží Smíchov. Dopravce ignoruje i soudní rozsudek

Rekonstrukce všech nádraží vyjde SŽDC na stovky milionů korun. Zapojení soukromých investorů se neplánuje