České dráhy mají prvních pět lokomotiv Vectron. Od neděle vyjedou na trase z Prahy do Hamburku

České dráhy mají prvních pět lokomotiv Vectron, dalších pět pak pronajímatel ELL dodá do konce tohoto roku. Jedná se o stroje, které budou nasazeny na spoje mezi Prahu a Hamburk.

Nově tak budou všechny vlaky jezdit bez nutnosti přepřahu lokomotiv v Drážďanech, i když zatím tento proces bude nadále probíhat i s novými lokomotivami, a do Hamburku se v celé délce stroj z Prahy podívá až na jaře 2018. Skončí tak desítky let trvající proces v nutosti přepřahat lokomotivy z mezinárodních spojů v Sasku.

Pražské depo Vršovice dlouhá léta na tyto vlaky nasazovalo lokomotivy řady 371 a 372. Drážďanské depo pak z dop NDR a ČSSR, řadu 230 resp. 180 po přečíslování. Plzeňská Škoda pro tyto potřeby dodávala lokomotivy právě i do NDR a depa v Drážďanech, a to pod původním číslováním 230. Od samotného počátku dodávek do Německa, byla tato lokomotiva nasazována jak v osobní, tak i v nákladní dopravě, a to na trasách do Lipska, Chemitzu, Děčína, ale i do předávací stanice nákladních vlaků na hranice s Polskem.

Nové lokomotivy Vectron tak jsou milníkem dalšího omlazování lokomotiv Českých drah, ale i dceřiné společnosti ČD Cargo, které vlastní zatím pět těchto lokomotiv, a uvažuje se o dalším nákupu těchto strojů. Lokomotivy Vectron po fiasku se stroji řady 380 z Plzně, nakupuje i státem vlastněný dopravce na Slovensku, postupně tak začnou suplovat za dosluhující stroje Československé výroby řady 350.