Očekávané odvolání Českých drah na původní rozhodnutí Jihočeského kraje na sebe nedalo dlouho čekat. Kraj totiž v nedávné soutěži přiklepl provoz na celkem třech tratích dopravci GW Train Regio (GWTR), který patří do majetnické struktury ČSAD Jihotrans. Do poslední chvíle kraj tajil i nabízenou cenu za ujetý kilometr od jmenovaného dopravce.

80 korun za ujetý kilometr je cena nereálná, trvdí České dráhy

Do tendru se mimo národního dopravce, přihlásila i firma Arriva (Deutsche Bahn), ta skončila s nabízenou cenou na druhém místě. Z nabízené ceny 88 korun za ujetý kilometr, díky kterému GWTR soutěž vyhrálo, národní dopravce uvádí že cena byla značně ponížena o řadu dalších provozních nákladů, České dráhy totiž nabízejí 160 korun za jeden ujetý kolometr, což je reálná cena za kterou lze vlaky na vedlejších tratích tohoto typu provozovat.

Nicméně kraj stále uvádí, že nabídnutím tak nízkého poplatku ušetří. Podobné vize mají stále krajští úřednící i se zastavením osobní dopravy na lokálce do Týna nad Vltavou, ušetřené peníze ale nikde nejsou vidět, ačkoliv kraj stále trvá na svém. Za zrušené vlaky nyní jezdí autobusy, konkrétně ČSAD Jihotrans, který přidělené kilometry získal bez výběrového řízení. Podobné to bylo i na lokálce do Netolic, kde osobní dopravu kraj zastavil před několika lety, a kde se nyní hmatatelné šetření také neprojevilo.

Uznávání jízdenek vedení kraje nezajímá

Jihočeský kraj tak zastavuje dopravu na tratích, na které posléze posílá autobusy dopravce ČSAD Jihotrans. Spekulace kolem propojení kraje i firmy ale doposud nebylo možné prokázat, rozhodně ale podezřelé přidělování autobusových linek, případně generování nových – bez výběrového řízení, vzbuzuje značné pochybnosti.

GWTR tak nabídl cenu která je skutečně provozně nereálná, a ze smlouvy tak není patrné, zda kraj nebude muset později další peníze dopravci doplácet. Smlouva dále neřeší ani uznávání jízdních dokladů mezi státním a soukromým provozovatelem dráhy, což je v případě lokálek na Šumavě krok zpět, neboť turisticky silné lokality jsou právě zde, a cestující budou muset zakoupit více jízdenek na jednu cestu.

SOUVISLOSTI  České dráhy v minulém roce převezly nejvíce cestujících za deset let

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na