Po elektrických vozítkách Segway, se Praha přiklonila k méně nebezpečnému "přesunovadlu" koloběžka. O jejich provoz a sdílení mají zájem už další firmy. Foto: Magzine.cz

V Praze chce sdílené elektrické koloběžky provozovat kromě americké společnosti Lime i další firma. Uvedl to mluvčí magistrátu Vít Hofman a dodal, že město nyní bude s firmou jednat o připojení k memorandu, které Praha uzavřela s provozovateli podobných služeb. Další podrobnosti zatím nesdělil.

Elektrické koloběžky začala firma Lime poskytovat v ulicích metropole koncem září. Provoz služby provází kritika, a to například kvůli jízdě jejích uživatelů po chodnících, kam koloběžky nepatří.

„Víme o další společnosti, která by v Praze chtěla provozovat sdílené koloběžky a která by se chtěla připojit k memorandu. Musíme však nejprve ověřit, o jakou společnost se jedná a prokonzultovat s ní všechny náležitosti,“ uvedl Hofman.

Lidé nyní mohou některou ze stovek koloběžek Lime najít v širším centru města. S pomocí mobilní aplikace si ji může kdokoliv zapůjčit a zanechat tam, kam dojede. Za zapůjčení se platí 25 korun a poté dvě koruny za každou minutu. Maximální rychlost je zhruba 25 kilometrů za hodinu, o nabíjení koloběžek se starají „nabíječi“, kterým firma platí za každé nabití.

Parkoviště pro koloběžky

Na koloběžkách firmy Lime někteří lidé jezdí po chodnících nebo je nechávají po použití stát na různých veřejných místech. To se části obyvatel nelíbí. A jak zjistil server iROZHLAS.cz, problém s tím má například městská část Praha 2. Ta si stěžuje na nedodržení memoranda, které město s firmou uzavřelo.

Podle přílohy totiž měla vhodná a bezpečná místa pro odkládání těchto dopravních prostředků projednat s jednotlivými městskými částmi. „Což se nestalo,“ uvedl v úterý vedoucí odboru dopravy Prahy 2 Josef Gál.

„Společnost Lime jsme již upozornili, že tyto body memoranda neplní,“ řekl posléze serveru iROZHLAS.cz mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman. Dodal, že pokud by měl vzniknout trvalý zábor, jako například pořízení stojanu, jednalo by se o dlouhodobou záležitost a za tu by již musela firma zaplatit.

SOUVISLOSTI  Nová linka metra nebo dokončení dálničního okruhu kolem města. Praha si bude muset vybrat

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde