Stále probíhající politická krize v Turecku, staví některé cestovní kanceláře do neobvyklé pozice. I když se řada cestovek o své klienty postarala, případně byla navázána spolupráce s Ministerstvem zahraničních věcí, případ EximTours je dosti ojedinělý.
Některé cestovní kanceláře vyšly klientům vstříc jinou cestou. Například Exim Tours nabídla klientům bezplatnou změnu destinace či posunutí termínu zájezdu. Marketingový ředitel firmy Stanislav Zíma uvedl, že podle informací jejích delegátů je v letoviscích na pobřeží klid, přestože místní lidé situaci prožívají, vybírají peníze z bankomatů a nakupují základní potraviny. Více dovolenkářů ale Turecko opouští i nyní.
„Mluvil jsem s cestovní kanceláří Exim Tours. Odmítají se bavit o jakékoliv náhradě ať už finanční, nebo v podobě jiného zájezdu. Nehodlají to řešit,“ stěžoval si České televizi muž, který ranním letadlem neodcestoval na dovolenou do Turecka. Na chování cestovní kanceláře si stěžovali i další lidé na letišti Václava Havla. „Máte zaplaceno, máte cestovní pojištění, máte rodinu, která s nimi lítá deset let, a oni vám řeknou, že se tam vlastně nic neděje,“ komentoval přímo na letišti manželský pár.
Dosti zvláštní přístup cestovní kanceláře není výjimkou. Firma platí pobyty svých klientů předem, a právě díky nestabilní situaci kolem událostí v Turecku, může cestovka o desítky milionů korun také přijít. Redakce FIRENET.cz oslovila Asociaci cestovních kanceláří České republiky, ta redakci pouze potvrdila, že zatím stížnosti na chování Exim Tours nedostala, ale situaci sleduje.