BRNO – A opět jsou na „vině“ silné sociální sítě. V posledních několika dnech se na Twitteru, ale především na silnější globální síti Facebook, začínají objevovat kritické ohlasy od cestujících, kterým se přestává líbit chování zaměstnavatele ke svým zaměstnancům. Doposud tento úkaz pro nás neznámý. Stevardi a stevardky jsou v desítkách případů kráceni o svá osobní ohodnocení, které je minimálně 20 procent, tedy 600 korun.

Mystery, utajený člověk s šikanózním přístupem kontrol lidí v provozu

Dopravce s ne zrovna macešským přístupem ke svým zaměstnancům, začal před několika dny vyšetřovat i Inspektorát práce. Mluvčí firmy Aleš Ondrůj je přesvědčen, že jsou to jen stálé stejné stížnosti od lidí které firma musela za různé prohřešky v minulosti propustit. Ovšem jak FIRENET.cz zjistil, na inspekci práce se obracejí i stávající zaměstnanci z obou dopravních divizí, ale také z prodeje letenek Orbix.

Do Redakce navíc každý týden přistane do redakčního e-mailu i několik vzevrubně popisovaných křivd, které zažívají i stávající zaměstnanci. Redakce jména zná, ale s ohledem na možné finanční postihy, případně i rozvázání pracovního poměru je nezveřejní.

Nedávno byla dosti podrobnými zážitky živena diskuze na portále emimino.cz, ze které čerpal i náš portál v článku:

Horor z nouze.. jedná se o materiál, který svým 29556 přečtením, a 600x odkazů z Facebooku – zavedl diskuzi o tom, zda a jakým způsobem je či není vhodné zacházet se zaměstnancem v provozu. Konkrétně se stevardy, kteří svým přístupem ke klientům dělají jméno společnosti u které pracují přdevším. Nikoliv jejich neustálým odhaleným a utajeným šikanováním ze skutečně propracovaného systému, ze kterého stevardi nemají ani možnost vlastní obhajoby.

{snippet 101}

Kritika ze strany cestujících k dopravci za chování k zaměstnancům, doposud věc neznámá

Stevardi ve vlacích jsou o peníze kráceny už i za nedokonalé úsměvy a nepříjemné zabarverní hlasu. Některým firma rozesílá bez objahoby i tzv. vytýkací dopisy. Známé jsou i případy, kdy jsou zaměstnanci krácení o peníze za rozvázanou tkaničku, případně neupravený límeček u trička.

Ačkoliv se firma v médiích a oficiálních periodikách prezentuje jako dopravce s kvalitním servisem a službami, v pomyslném zákulisí ale bují zcela odlišné a dlouhodobě neřešené problémy. Personalisté kteří tak lidi z provozu o osobní ohodnocení připravují, jsou lidé specifckých pracovních zkušeností. Dopravce navíc podporuje a štědře platí tzv. Mystery. Jedná se o utajeného zaměstnance který provádí kontrolu zaměstnanců.

Mystery v mnoha případech zkouší na stevardy ve vlacích předem smyšlené finty, např. nepředožení ISIC karty, nevypasání nutného doplatku 14 korun, nebo jiné slovní provokace. V souhrnu se pak stevardi o několik dnů pozdějí dozvídají, zda přicházejí o procentuální část svých peněz, nebo zda Mystery nechá strhnout peníze celé, což je 3000 korun.

Úsměvné na celé personalistice Student Agency a RegioJet ja fakt, že tak propracovaný systém na strhávání osobního ohodnocení, až po utajené „provokatéry“ Mystery, je na domácí poměry něco nevídaného.

Facebook:

Marek Zerzán: Také jsem zaznamenal aféru ohledně chování firmy Regiojet ke svým zaměstnancům. Pokud s tím nesouhlasíme a přístup personálu byl průměrný a lepší, tak co kdybychom vyplnili hodnocení a v tom uvedli nejlepší hodnocení o otázek týkajících se personálu a zároveň do poznámky na konci uvedli něco jako „Nesouhlasím s tím jak se firma Regiojet chová ke svým zamestnancům“? Jedno takové hodnocení jsem právě odeslal

Pepe Montana: Regiojetem jezdím velmi často, je to pro mě pohodlnější, protože do Havířova alespoň nemusím přestupovat, ale rád teď udělám pár výjimek a pojedu s ČD.. je to bohužel jediná forma protestu proti vašim praktikám .. i když uznávám, že svou zásluhu v tomto problému mají i ti protivní cestující. Pro vás je jeden člověk nic, takže doufám, že mě napodobí i pár dalších a dostanou to sežrat „manažeři“ a ne stewardi.

Giovanni Avaro: Právě proto už nějakou dobu jezdím výhradně s Leošem. A podle rezervačního systému za poslední týden to vypadá, že se takovejch lidí našlo doopravdy hodně.

Martin Jůza: tak jsem slyšel jak se rj chová hnusně k zaměstnancůmteda to je vostuda a nepochlubí se

Jaroslav Marktlík: Brzy se dozvíme, že jde jistojistě o lež z klávesnice ublíženého lenocha, neschopného se přizpůsobit novým požadavkům (čtěte magořině firmy a bossingu vedoucích) doby. Naprostá většina zaměstnanců RJ je totiž určitě „cool and happy every day and forever“

Mirek Závodný: Jsem rád, že někdo od RJ byl ochotný reagovat v oblasti personálu. Nicméně mi to přijde jako dosti chabá odpověď. Takto to vypadá, že jde o pouhé zneužití vysoké nezaměstnanosti v ČR, protože pokud se neumíte chovat ke svým zaměstnancům, tak nemohou kvalitně poskytovat své služby. Metoda cukru a biče je značně překonaná v oblasti managementu a kvalitní leadeři vědí, že musí mít nejen spokojené zákazníky, ale i své zaměstnance. P. S. Omlouvám se za zakládání nového vlákna, nicméně k původnímu příspěvku to nešlo vložit :’o)

Daniel Šubrt: Milý Regiojete: Jedna věc je proklientský přístup a kvalitní servis, druhá je pak Zákoník práce. Pokud to vaše snižování nákladů oproti ČD, které podle vás okrádají stát, protože dostávají dotace(Vy „pouze“ kompenzace za studenty, je dáno tím, že odrbáváte(okrádáte) vlastní zaměstnance, tak táhněte do háje. Zřejmě to není jen pomsta bývalého zaměstnance, jak R. Jančura vždy rád argumentuje, když se něco takového objeví, protože když si člověk zadá do google práce u RJ/SA, tak se tam toho ukáže tolik, že se dá v klidu tvrdit, že ta káva zdarma, z které jsou tak všichni unešení, se dlouhodobě platí z osobního ohodnocení zaměstnanců.

Zdenek Hunter Rusek: Dobry den, nekteri lide jsou zlomyslni a chteji skodit za kazdou cenu. Pokud budete slapat po zamestnancich kvuli VYKONSTROVANYM obvinenim akorat si sami uskodite. Skoro kazdy nekdy pracoval na podobne pozici ve sluzbach (treba pri studiu) a souciti. Popsanym pribehem jenz se tady probira v posledni dobe jste si zadelali na poradny PR prusvih. Vyhodte TL a manazery jenz davaji srazky ze mzdy s usmevem na rtech, to nejsou spravni lide na spravne pozici. I tak hodne stesti … ZHR.

Vladimír Ulmanov: Stále se zde dozvídáme o mínusovém ohodnocení stevardů, copak čeká posádku která vrátila paní Zdeně Kišové mobil ani řádek….Při jakékoli stížnosti je zde postup ( kdo,kdy,kde,v kolik potom následuje minus osobní hodnocení ) ale v tomto případě nepadli žádná jména posádky a ani to nějak RegioJet nezajímá. Stevardi,pochvalte se a děkuji za RegioJet že jsou mezi námi poctivci jako Vy. Za odměnu si můžete dát mimo pracovní dobu kafíčko, ve vlaku pozor tam by Vás to mohlo stát 3000,-

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments