FlixBus úspěšně začal konkurovat žlutým autobusům na mezinárodních linkách, nyní vstupuje i na linky vnitrostátní. Jde o sérii nových linek, které propojí hlavní města České republiky, a kdy se jedná o faktické kopírování linek konkurence, tedy autobusů RegioJet Radima Jančury.

Jančura dříve konkurenci likvidoval, dnes se musí přizpůsobit

Už od začátku vstupu zelených linek bylo zřejmé, že firma nezůstane v ČR pouze na poli mezinárodních spojů. V roce 2015 zakladatel FlixBusu Daniel Krauss uvedl, že celé portfolio jeho strategie bude zaměřeno především na budování celoevropské sítě dálkových spojů, až potom se zaměří na jednotlivé státy a vnitrostátní dopravu. Česko je v tomto ohledu na prvních příčkách, co do využívání alternativní dopravy, ačkoliv železnice v posledních dvou letech autobusům šlape silně na paty.

Firma vstoupí na hlavní trasu Praha – Brno už 17.srpna, a to v počtu 28 spojů v každém směru, cena za jednosměrnou jízdenku bude 149 korun. Zelené autobusy začnou od stejného data jezdit i na dalších páteřních trasách, které jsou zatím hájenstvím žlutých autobusů Radima Jančury. FlixBus vyjede z Prahy do Karlových Varů, Tábora a Českých Budějovic, Liberce, Plzně, spojí i Brno s Ostravou přes Olomouc.

Evropský autobusový mamut FlixBus chce vstoupit na železnici. V Německu si zaregistroval značku FlixTrain

FlixBus se navíc nemusí obávat praktik, které firma Radima Jančury používala v minulosti na likvidaci své konkurence v autobusové dopravě. Nový a silný hráč na trhu v tomto segmentu, může pro zatím dominantního dopravce být tvrdým testem trpělivosti a férového přístupu v konkurenčním prostředí.

FlixBus vyjede mezi Prahu a Liberec na 9 spojích za 79 korun, RegioJet na této trase prodává základní jízdné za 100, s věrnostní kartou za 90 korun. Na všech linkách tak zelené autobusy jsou dle ohlášeného ceníku levnější o více jak 20, resp. 35 korun. A právě cena, může být s nově příchozí konkurencí žhavým stimulem, jak ještě více u dominantního hráče jízdenky zlevnit. To bude ostatně moment, kdy jeden z dopravců začne regulovat sám sebe, škrtat spoje, obsazení stevardem ve spojích Fun&Relax a další nutné osekávání nákladů.

SOUVISLOSTI  Jihočeský kraj si chtěl vybírat dopravce na železnici. Nakonec neměl z koho, České dráhy tak zůstávají

Přizpůsobení se konkurenci nemusí být snadné, a samotné odcházení doposud dominantního hráče může být i trpké.

SpojeFrekvenceČasCena
Praha – Brno28 x2:30149,-
Praha – Č.Budějovice12 x2:15119,-
Praha – Karlovy Vary13 x2:10129,-
Praha – Liberec9 x1:3579,-
Praha – Český Krumlov8 x2:30149,-
Praha – Plzeň9 x1:0069,-
Praha – Lubenec11 x1:2599,-
Praha – Písek5 x1:1599,-
Praha – Tábor5 x1:2079,-
Brno – Ostrava9 x2:05179,-
Brno – Olomouc7 x1:05125,-
Ostrava – Olomouc7 x1:10125,-

 

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na