Společnost Flixbus, která zastřešuje síť autobusových linek v desítkách evropských zemí, kupuje značku Eurolines, zároveň převezme její linky v některých zemích včetně Česka. Flixbus posílí hlavně v mezinárodní autobusové dopravě, ale díky novým linkám posílí v boji s konkurenty například na trase mezi Prahou a Plzní.

Flixbus začal o koupi Eurolines jednat se skupinou Transdev, které dosud mezinárodní síť autobusových linek patřila, v březnu. O dva měsíce později je podepsaná smlouva, i když cenu ani jedna strana neprozradila.

Jasné ale je, že Flixbus jednak přebírá značku Eurolines a také Isilines, pod kterou provozuje Transdev vnitrostátní autobusy ve Francii, jednak linky v některých evropských zemích. Pod Flixbus přecházejí všechny aktivity Eurolines v Česku, Francii, Belgii, Nizozemsku a Španělsku, přičemž autobusy na linkách z těchto států lze spatřit v dalších dvaceti zemích.

Generální ředitel Flixbusu Jochen Engert uvedl, že firma chystá po převzetí dosavadní konkurence „integraci dopravních sítí Eurolines a Isilines“. „Spojením našich dopravních sítí vzniká namísto paralelní nabídky jedna silná síť. Integrace nabídky Eurolines posiluje naši evropskou síť spojů a doplňuje náš další rozvoj na klíčových evropských trzích,“ dodal Engert.

V Česku jezdí autobusy Eurolines pouze na mezinárodních linkách, ale mají povolenou i vnitrostátní přepravu, takže je možné cestovat jimi mezi Prahou a Brnem, Plzní či Ústím nad Labem. Flixbus naproti tomu provozuje vnitrostátní i mezinárodní linky trasované tak, že si s Eurolines příliš nekonkuruje. Přímým konkurentem je naopak pro RegioJet, který od minulého roku hrozí Flixbusu žalobou s tím, že jezdí za podnákladové ceny.

Autobusy pod značkou Eurolines jezdí v Česku od roku 1992. Využívaly ji dvě firmy – česká pobočka Eurolines vlastněná dosud Transdevem a také společnost Touring Bohemia (původně Bohemia Euroexpress), která ale své aktivity prodala před pěti lety dopravci Gumdrop, který nyní jezdí pro Flixbus. V minulosti se Eurolines pokoušely uspět i ve vnitrostátní dopravě, ale linky brzy zanikly.

SOUVISLOSTI  Na Zlínsku od prosince vyjede Arriva, kraj také zaplatí více peněz. Opozici se vyšší náklady na železniční dopravu nelíbí

Flixbus vznikl v Německu v roce 2013 poté, co zanikl monopol Deutsche Bahn na provozování vnitrostátní dálkové dopravy. Flixbus funguje od počátku jako zastřešující firma zajišťující organizaci provozu a prodej jízdenek, samotný provoz ale zajišťují s ní spolupracující dopravci. V Německu podobným způsobem provozuje Flixbus i železniční dopravu (pod značkou Flixtrain).

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na