Pod pojmem -Intermodální železnižní přeprava- se rozumí přeprava zboží od odesílatele k příjemci bez nutnosti zdlouhavých překládek. Jedná se o speciální železniční vozy, které splňují normy pro přepravu silničních návěsů pro tahače TIR. Přes naše území denně projede několik takových ucelených souprav, firma Roco jako jediná, nabízí velkou škálovitost modelů modální přepravy po železnici.

  • Model nákladního vozu pro přepravu systému RO-LA (tahač + návěs)

  • Některé druhy železničních vozů umožňují přepravu pouhé nástavby. Klasické kotvení k nosníku jako u kontejneorvých skříní.

U nás zatím není žádný přepravce, který by modální dopravu zajišťoval hromadně, vyjma donedávna provozovaných ucelených vlaků systému RO-LA, která byla trasována v relaci Drážďany – Lovosice. Po otevření dálničního úseku přes Petrovice, byla RO-LA v Česku zcela zrušena. Systém přepravy RO-LA je odlišný od přepravy intermodálního systému, kdy v prvním případě je přepravován pouze nákladní návěs bez tahače, v druhém případě se jedná o kompletní soupravu – známe např. hojně využívané linky RO-LA v Rakousku přes Brenner do Itálie, případně z Rakouska do Švýcarska.

Jelikož chceme sestavit jednu ucelenou soupravu intermodální přepravy, nabízí výrobce hned několik železničních vozů zařaditele ÖBB, SBB či DB Cargo nebo Hupac. Přes naše území projíždí ucelené vlaky logistiky LKW Augustin, případně Evergreen ze Skandinávie – dále směr Balt, případně jih Itálie.

Podívejme se tedy, jaké variace nákladních vozidel pro železnici, ale také rozmanitost silničních tahačů pro tyto vozy, nám Roco nabízí. Za poznámku jistě stojí fakt, že silníční modely návěsů dodává firma Herpa.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments