Stále sílící, ale také stále více expandující dopravce se zelenými autobusy FlixBus, nenechává v klidu zatím ještě dominantního hráče ve vnitrostátní i mezinárodní autobusové dopravě Radima Jančuru. Ten oznámil, že hodlá v nejbližší době posilovat na mateřském trhu dopravce FlixBus, v Německu.

Pokud tato slova můžeme v jakémkoliv kontextu brát aspoň trochu vážně, a nejedná se o další pouhé vyhrožování, minimálně je jasné už jedno: Jančura se nedávno příchozí konkurence obává daleko více než kdykoliv jindy.

Nebylo tomu ale vždy. FlixBusu tak vytýká predátorské ceny jízdného, pod které on naopak jít nemůže – laicky: upadnout do červených čísel. Sám ale pro portál E15 nedávno prohlásil, že v Německu bude na souběžných linkách s konkurencí levnější, ve výsledku chce být údajně i dražší o více jak 9 procent.

žluté jančurovo impérium v kleštích

FlixBus se dle zjištění redakce Magzine.cz, větší expanze dopravce RegioJet na trh v Německu neobává, naopak jej vítá. Hysterie Radima Jančury tak nabírá v posledních měsících na obrátkách.

FlixBus koncem léta 2017 přebral od rakouských drah ÖBB celý koncept dopravní divize HALLÖ BUS, včetně zahraničních linek. Koncem minulého roku také došlo na poměrně nečekané převzetí celé firmy PolskiBus, která operuje ve stejném duchu jako Radim Jančura.

Bodrý ogar z Brna se tak ocitá v kleštích, ze kterých snadná cesta ven nebude, a nejspíš zatím ani není. RegioJet se svými autobusy dlouhodobě postrádá strategii a inovaci. Firma se s touto divizí zastavila někde kolem roku 2010. Pružný a kosmopolitní FlixBus, naopak směry v dalším rozvoji a expandování napříč Evropou jede směle dál.

Tento rozjetý vlak silné zelené konkurence zastavit ani nejde. Jančura si to uvědomuje, a proto jeho postoje jsou v poslední době spíše chaotické. Sám k tomu prakticky ochutnává medicínu, kterou dříve své konkurenty doslova likvidoval. Stížnosti tak nejsou na místě.

SOUVISLOSTI  Tady už si nezapálíte. Možná zakážeme i ta vaše velká auta. Kontroverzní magistrát hlavního města vyrazil do boje

Určitá sebereflexe a pokora, kdy je nutné přijmout i jinou konkurenci, kterou fakticky likvidovat podstřelenou cenou jízdenek tak, jak to ještě značka Student Agency aplikovala v minulosti – rozhodně vůči zeleným autobusům nebude hrát žádnou roli.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde