Úsekové měření rychlosti na dálnici D1 u Jhlavy, startuje právě dnes. Foto: MAGZINE.cz

Dnes, tedy v pátek 7.května, startuje ostrý provoz měření rychlosti na opravovaném úseku dálnice D1 u Jihlavy. Jihlavský magistrát investoval téměř dva miliony korun do zařízení nových kanceláří, nákupu měřící techniky, ale přijmout musel také další čtyři úředníky na vyřizování hříšníků. Město ale očekává že se mu náklady bohatě vrátí.

Měření tak bude probíhat od dnešního dne mezi 112 a 119 kilometrem, což je územní katastr který spadá pod kompetenci města Jihlavy. Původně mělo měřící systém zakoupit Ředitelství silnic a dálnic, opakované rušení výběrových řízeni na dodavatele technologie, přimělo nakonec magistrát Jihlavy k zakoupení vlastní měřící soustavy. Na celém úseku D1 je to vyjímka. Město si chce jednoduše sáhnout i na peníze, ke kterým by se jinak od řidičů překračujících rychlost nedostalo.

Investice: 1,6 milionů – návratnost: 1 měsíc

Argumentace města, že v případě uzavírek exitů na 112 a 119 kilometru, proudí veškerý tranzit právě přes Jihlavu, je spíše argument zástupný a milný. Doprava v mnoha případech stojí do odstranění nehody na samotné dálnici. Z pohledu obyčejného občana jde především o systém štědře plněné městské kasy od řidičů, kteří v případě překročení 80 kilometrové rychlosti, mohou v obsílce očekávat bonus v hodnotě 1000 korun.

Měření rychlosti na dálnicích zrušil ÚOHS. ŘSD zvýhodnilo firmu CISCO

V sousedním Velkém Meziříčí vydelávají měřící kamery až 7 milionů korun měsíčně. Je tedy více než pochopitelné, že taková investice se městům sousedícím s právě opravovanou dálnicí D1 musí vyplatit.

Jihlavská iniciativa s výběrem pokut a náborem dalších zaměstnanců, doznává i silnou kritiku obyvatel města. Na stavebním odboru který je doslova zavalen žádostmi od obyvatel, se naopak úředníků nedostává, a běžné řízení o povolení stavět trvá i více jak 8 měsíců. Je tedy více než zřejmé, jak je město aktivní v případě investic do výběru pokut, než aby nabralo nové úředníky na odbory, které už dnes svoji agendu vůbec nezvládají.

SOUVISLOSTI  Od kamionů se na mýtném vybralo rekordních 11 miliard korun. Na poplatcích bohatne i stát

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde