K jedněm z největších změnám v mezistátním jízdním řádu dochází ve spojení se severním a středním Slovenskem přes železniční pohraniční přechod Mosty u Jablunkova – Čadca. Místo dosavadních spojů expresní linky Praha – Ostrava – Žilina v přibližně dvouhodinovém intervalu tam budou nově jezdit v prokladu spoje dvou linek, které zajistí přímé spojení Praha – Ostrava – Žilina a Ostrava – Žilina – Banská Bystrica / Zvolen.

{loadmodule mod_banners,Banner 468 x 60}

{loadmodule mod_bw_social_share,BW Social Share}

Tyto spoje budou mít v Ostravě přípoje na návazné vlaky do / z Prahy a Brna. Vlaky mezi Ostravou a Žilinou tak budou jezdit v průběhu dne v přibližném intervalu jedna až tři hodiny. Zavedením těchto vlaků dochází k obnovení denního přímého vlakového spojení České republiky s turisticky atraktivní oblastí středního Slovenska. Soupravy nových spojů Ostrava – Žilina – Banská Bystrica / Zvolen budou sestaveny z modernizovaných, komfortních, klimatizovaných vozů slovenské společnosti ZSSK a nabídnou i přepravu jízdních kol nebo osob na vozíku.

Rychlíky Ostrava – Žilina / Banská Bystrica / Zvolen a zpět

směr tam  směr zpět
 8:14 14:14 16:14 přípoj z/do Brna v Ostravě  13:47 17:47 
  14:30 16:30 Přípoj z/do Prahy v Ostravě 9:29 13:29 17:29 
6:43 8:43 14:43 

16:43

 Ostrava Svinov 9:17 13:17 17:17 21:17
7:33 9:33 15:33 17:33 Český Těšín 8:26 12:26 16:26 20:26
7:34 9:34 15:34 17:34  8:24 12:24 16:24 20:24
8:33 10:33 16:33 18:33 Žilina 7:27 11:27 15:27 19:27
8:54  16:54 18:54  7:06 11:06 15:06 19:06
10:26  18:26 20:26 Banská Bystrica 5:34 9:34 13:34 17:34
   20:29  5:29   
   20:53 Zvolen 5:03   

{fa-arrow-right fa-flip-vertical} Rychlíky dále zastavují například ve stanicích Ostrava hl.n., Karviná hl.n., Český Těšín, Třinec centrum, Návsí, Čadca, Vrútky a další stanice ve směru Banská Bystrica, Zvolen.

Historicky nejrychlejší spojení z Prahy se severním a východním Slovenskem SC Pendolino Košičan bude opět o několik minut rychlejší a cestovní čas se přiblíží k 7 a čtvrt hodinám. Vlaky pojedou oběma směry přibližně o 20 minut později. V Praze tak vzniknou lepší přípoje od vlaků z Plzně nebo z Tábora.

K malým změnám dochází u noční dopravy a týkají se vedení přímých lůžkových vozů. Obnoven bude provoz přímého lůžkového vozu v relaci Košice – Praha – Plzeň – Cheb a zcela nově bude zaveden přímý lůžkový vůz v trase Prešov – Košice – Zvolen – Bratislava – Brno a Košice – Ostrava – Břeclav – Vídeň. Přímý vůz Prešov – Brno bude odjíždět z Prešova ve 21:27, a z Košic ve 22:20, do Brna přijede ráno v půl osmé. V opačném směru bude z Brna odjíždět ve 20:28 a na Slovensko přijede do Košic v 6:48 a do Prešova v 7:39. Ty nabídnou pohodlné noční spojení jižní Moravy s Tatrami, středním a východním Slovenskem. K omezení jízdy ve vybraná období dojde u přímého vozu z Prahy do Banské Bystrice.

Jižní Slovensko a Maďarsko

Ve směru na jih Slovenska a do Maďarska nedochází k žádným významným změnám kromě několikaminutových posunů v čase odjezdu nebo příjezdu v některých stanicích.

Ostatní mezinárodní spoje

I nadále bude zachováno přímé spojení Prahy a Moskvy lůžkovými vozy RŽD, nově však prostřednictvím samostatného vlaku Vltava pouze v trase Moskva – Bohumín a přepravou přímých vozů do / z Prahy na vnitrostátním expresu Hutník.

{loadmodule mod_banners,Banner 480 x 300}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments