Jak již nedávno MAGZINE.cz informoval, první vyjetí spěšných vlaků mezi Prahu a Benešov u Prahy se blíží. Dopravce již na svých stránkách představil jízdní řád vlaků, se kterými chce konkurovat doposud zde jezdícím Českým drahám. Všechny spoje Arriva budou provozovány motorovým vozem převzatým z Německa od Deutsche Bahn.

Arriva už se v minulosti pokoušela prosadit na další lince Pražského Eska, a to do Kralup nad Vltavou, kde chtěla získat cestující od konkurence jezdící v kapacitních vlacích City Elefant. Dopravce se netajil touhou získat místo pod dotačním deštníkem Pražské integrované dopravy, kam posílá peníze jak hlavní město, tak i Středočeský kraj, neúspěšně.

Motoráky Arriva vyjedou na trasu z Prahy do Benešova. Chtějí konkurovat národnímu dopravci

O zařazení do Pražského Eska bojuje v současné době i další soukromý dopravce, a to Leo Express. Firma Leoše Novotného nabídla městu převzetí celé linky S41. S41 jezdí pod taktovkou Českých drah z nádraží Praha Libeň, dále přes Holešovice a Bubeneč, do své cílové stanice Roztoky u Prahy. V současné době probíhají jednání, kdy město a organizace PID (Pražská integrovaná doprava ROPID), chtějí preferovat dopravce, který nabídne nízkou cenu za ujetý kilometr.

Arriva skončí na trati do Kout nad Desnou. Kraj si vybral České dráhy

I když se Arriva bude snažit organizátora PID přesvědčit o své výhodnosti, z technického hlediska je zcela nevyhovující. Už v minulosti došlo u stejné organizace k poměrně zvláštní preferenci dopravce, který technicky na úrovni Pražského Eska nemohl splnit prakticky ani jeden bod ze smlouvy které město požadovalo. V tomto případě se jedná o dopravce KŽC provozující linku S34 z Masaryková nádraží do Čakovic.

Ačkoliv město požadovalo nízkopodlažní vozidla, zvítězila celá série ústupků ze strany tehdejší organizace ROPID, který nakonec linku předal Klubu železničních cestovatelů, což je organizace pořádající historické jízdy motorových vlaků. Arriva má tak v tomto případě poměrně velkou šanci že uspěje, a nakonec se se svými spěšnými vlaky do Benešova pod dotační deštník dostane, pokud by se přihlédlo už k dřívějšímu rozhodnutí PID směrem k organizaci KŽC.

SOUVISLOSTI  Plzeňskou Škodu Transportation kupuje PPF Petra Kellnera. Odhadem obchod za patnáct miliard korun

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na