Rakouský dálniční operátor ASFINAG potvrdil, že po osmnácti měsících ukončil tendr na pokračování provozu svého dálničního mýta pro kamiony nad 3,5 tuny. Projekt zvaný “GO Maut 2.0” spočívající v instalaci a technickém provozování inovovaného mikrovlnného mýtného systému vyhrál opět Kapsch TrafficCom, který s dceřinou společností Kapsch Telematic Services provozuje mýtné také v České republice nebo v Polsku. “Od roku 2004 tady máme v provozu stabilní a spolehlivý systém, uzavřenou zakázkou jsme si zajistili pokračování tohoto úspěšného modelu,” říká generální ředitel ASFINAG Bernd Datler.

{loadmodule mod_banners,468 x 60 v článku mezi textem}

{jssocials}

Kapsch bude rakouské mýto provozovat deset let s opcí na prodloužení až o dalších pět roků. “Jsme rádi, že se podařilo potvrdit naše silné postavení i v mateřském Rakousku,” vysvětluje Karel Feix, generální ředitel tuzemského Kapsche. Přechodná modernizační fáze bude probíhat celý příští rok a “staronové” vylepšené mýto bude spuštěno od roku 2018. Změny se nedotknou žádného z milionu uživatelů, v provozu zůstávají rovněž stejné palubní jednotky. Rakousko se rozhodlo zůstat u mikrovlnného mýtného systému, který spolehlivě na tamní dálniční síti funguje od roku 2004, a nalézt v tendru nové provozovatele technologické části spolu se technickou infrastrukturou na silnicích, a provozovatele zúčtovacího – platebního (billing) systému.

“Po nedávném vítězství mikrovlny ve Slovinsku je Rakousko dalším potvrzením, že mikrovlnné mýtné systémy jsou stále moderní a žádané, a že zůstávají nejvhodnější volbou pro zpoplatňování dálnic s dominantním kamionovým provozem,” doplňuje Karel Feix. Podle něj se ASFINAG na rozdíl od českých politiků nenechal komerčními zájmy vmanipulovat do bláhové ideje technologicky neutrálního tendru, a protože už je vlastníkem spolehlivého mikrovlnného mýta, rozhodl se pokračovat další desetiletí v jeho využívání. “Pro náš trh je zajímavé, že slovenský SkyToll se přes vehementní zájem o provozování českého mýta stejně silně nezajímal také o rakouský tendr,” pokračuje Karel Feix.

SOUVISLOSTI  V Německu se chystá mýto i pro autobusy. Doposud jezdí bez poplatků

Kapsch TrafficCom je dodavatelem inteligentních dopravních systémů (ITS) v oblasti výběru mýtného, řízení provozu, bezpečnosti a zabezpečení, inteligentní městské mobility a jejího propojení s vozidly. S referencemi ve 44 zemích na všech kontinentech činí z firmy celosvětově uznávaného ITS poskytovatele. Jako součást Kapsch Group, rakouské rodinné technologické skupiny založené roku 1892, sídlí Kapsch TrafficCom ve Vídni, ale má dceřiné firmy ve 30 státech. V roce 2007 byl uveden Vídeňskou burzu, ve fiskální roce 2015/16 dosáhl obratu 526 milionů eur s více než 3700 zaměstnanci.

{loadmodule mod_banners,Responzivní bannery}

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na