BRNO – Tragickou smrtí skončila v pátek srážka osobního vlaku IC 1010 firmy RegioJet ve stanici Choceň kterou jinak vlaky této kategorie pravidelné projíždí bez zastavení. Došlo zde bohužel k pádu osoby do kolejiště v prostoru ostrovních nástupišť této stanice. Dotčený vlak z důvodů vyšetřování Drážní inspekcí nabral 240 minut zpoždění.

V celé délce stanice Choceň byla z provozu vyloučena hlavní traťová kolej č. 1 a č. 2. Všechny vlaky v době šetření nehody musely tyto dvě koleje objíždět po vedlejších kolejích třetího nástupiště, což do značné míry navyšovalo zpoždění u vnitrostátních a mezinárodních spojů. Velká zpoždění nabíralo hned několik vlaků v obou směrech. Stanice Choceň není uzpůsobena pro projíždění vlaků pro oba směry od Prahy do Ostravy a opačně. Řada osobních a nákladních vlaků nabírala zpoždění právě v tomto místě.

Velkou dávku loajality projevila v tomto případě firma České dráhy. Převážnou část cestujících z vlaku RegioJet IC 1010 přepravil národní dopravce do cílové stanice v Praze bez poplatku a zcela zdarma. Značnou část cestujících pomohl z Chocně do Prahy přepravit i konkurenční Leo Express. Mimo Pendolino, které v Chocni mimořádně zastavit nesmí (krátká nástupiště) ve stanici mimořádně zastavil vlak EuroCity klasického řazení jedoucí z Ostravy.

Mimořádnosti na železnici jsou každodenní rutinou. Je dobrým gestem, když si dopravci v případě mimořádností jsou ochotni navzájem pomoci. Smutným faktem jsou ale negativní mediální útoky manažerů výše jmenovaných firem, což se v provozu mnohdy také negativním způsobem zrcadlí. Příkladnou loajalitu projevila v minulosti i firma RegioJet vůči dopravci České dráhy. Nefunkční lokomotiva Taurus ÖBB s vlakem EC byla odtažena dispoziční lokomotivou žlutého dopravce. Ačkoliv si vzájemně všichni tři dopravci nejsou schopni uznávat jízdní doklady, výpomoc v dopravě v případě zmíněných mimořádností – se stavají již rutinou.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments