Firma Leo Express má stále více problémů s jednotkami Stadler Flirt od Švýcarského výrobce, které jsou montovány v Polsku. Za poslední týden mají dvě soupravy velké problémy s převodovkami, případně jiné drobnější komplikace, které za provozu není možné analyzovat. LE proto přikročil k odstavení celkem 3 jednotek. Firma již potřetí ruší oficiální start plného provozu, který měl čítat mezi Prahou a Ostravou na osm spojů denně.

fotografie | Leo Express | Pohled do kabiny strojvedoucího

LE jezdí v současné době s jednotkami 2+1 kdy jedna je záložní, ta ovšem ale minulý týden v pátek byla odstavena taktéž pro technickou závadu. Hlavní problém který se v současné době vyskytl, jsou převodové skříně v hnacích nápravách. U jedné soupravy je doslova defektní, a celá převodová skříň bude muset být vyměněna. U druhé jednotky se na opravě stejného problému zatím pracuje. Jak řekl mluvčí LE Petr Kopáček, všechny spoje mezi Prahou a Ostravou začneme vypravovat až tehdy, co budeme mít všechny technické problémy zcela odhaleny a analyzovány.

Leoš Novotný pojmenoval všechny své vlaky „Švýcarská kvalita“, což se nyní ukazuje jako ostře kontrastujícím prvkem. Ostatně žádný nový vstup dopravce na koleje se v Evropě neobešel bez komplikací. LE tedy není a nebude žádnou výjimkou s problémy u svých vlaků hned na začátku. Švýcarská firma Stadler se sice honosí řadou ISO ocenění, vlaky pro Leo Express ale montuje v Polsku. Ve stejném regionu nakupoval montované vlaky RegioShark i České dráhy. U těch ale zatím k žádným technickým problémům s novými vlaky nedochází.

Dopravce přitom nenakupoval žádná neověřená vozidla. Stejný typ Stadler Flirt je provozován v Německu (Deutsche Bahn), ale také v Rakousku (ÖBB). Flirt jezdí po celé Evropě, technické problémy které se projevují u českého Leo Expressu, jsou tedy dosti ojedinělé. Firma v současné době také zvažuje, že bude požadovat od švýcarské firmy Stadler penále za znemožnění plnohodnotného nasazení všech jednotek do provozu, ten se měl uskutečnit v den platnosti nových jízdních řádů 9. prosince.

Pro nového dopravce se tedy jedná již o třetí odklad a nástup všech spojů na trať. Firma k tomu musí platit Správci dopravní cesty (SŽDC) i za vlaky, které fyzicky ani nejsou v časovém slotu vypraveny, což se dále prodražuje každým dnem. Mimo tyto komplikace jsou k dispozici i velké počty provozního personálu bez využití.

Pro cestující veřejnost se nemusí jednat o tak negativní reklamu. Leo Express si je toho vědom a snaží se všemi prostředky své spoje navýšit. Mluvčí LE Kopáček dále konstatoval, že v případě dalších vypravených spojů bude nutné počítat hlavně ze začátku, že některé spoje standardu Leo Express – budou odježděny Českými drahami až v krajním případě. České dráhy mají pro dopravce LE zajišťovat při provozních komplikacích s vlastními vlaky, vypravení vlaku konkurence jako náhrady za vlastní spoj.

{snippet 100}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments